Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Datu vākšanas posms mārketinga pētījumā', 1.
  • Konspekts 'Datu vākšanas posms mārketinga pētījumā', 2.
  • Konspekts 'Datu vākšanas posms mārketinga pētījumā', 3.
  • Konspekts 'Datu vākšanas posms mārketinga pētījumā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Aptaujas metodes ietver sevī strukturētas anketas nodošanu respondentiem ar mērķi iegūt vajadzīgo informāciju. Šīs metodes būtība ir iegūt informāciju, aptaujājot respondentus. Respondentiem tiek uzdoti dažādi jautājumi, ņemot vērā to uzvedību, nodomus, attieksmi, izpratni, motivāciju, kā arī demogrāfiskos un dzīvesveida rādītājus. Šie jautājumi var tikt uzdoti verbāli, rakstiskā formā vai caur datoru. Svarīgi ir arī tas, ka anketa ir strukturēta.
Strukturētā datu kolekcionēšanā, tiek sagatavota formāla anketa un jautājumi tiek uzdoti iepriekšsagatavotā kārtībā.
Strukturētā tiešā aptauja ir vispopulārākā datu vākšanas metode un iekļauj sevī anketas aizpildīšanu. Tipiskā anketā lielākā daļa jautājumu ir fiksēti – alternatīvie jautājumi, kuri pieprasa respondentam izvēlēties no iepriekšsagatavotām atbildēm.
Aptaujas metodei ir vairākas priekšrocības. Pirmkārt, anketas ir vienkārši aizpildīt. Otrkārt, dati, kas ir iegūti, ir droši, jo atbildes ir ierobežotas. Turklāt datu kodēšana, analīze un interpretācija ir salīdzinoši vienkārša.
Tomēr tai ir arī zināmi trūkumi. Kā piemēram, respondenti nevar vai negrib nodrošināt vēlamo informāciju. Tie var arī nesniegt pareizas un ticamas atbildes uz jautājumiem par to motivāciju. Respondenti var nevēlēties atklāt kādu informāciju, ja tā ir personiska un slepena.1

Atlants