Vērtējums:
Publicēts: 13.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Elementāro matemātisko priekšstatu veidošanas metodika', 1.
  • Konspekts 'Elementāro matemātisko priekšstatu veidošanas metodika', 2.
  • Konspekts 'Elementāro matemātisko priekšstatu veidošanas metodika', 3.
Darba fragmentsAizvērt

1. Problēmsituācijas risināšana.
Bērnu vecums : 6 gadi ( 20 bērni)
Problēma : Vai var redzēt vēju?
Iespējamie secinājumi : Vēju var sajust un var redzēt vēja radīto kustību, bet ne pašu vēju.
Materiāli : Krāsains kartons, kociņš, abpusēja saspraude.
Vide : Bērnu laukums, parks u.tml.
Organizācijas laiks un veids : 1) rīta aplis – frontāli ar visiem bērniem
2) nodarbības laikā darbs grupās
3) pēcpusdienā – individuāli.
1. Norises apraksts : Laika novērošana ( rudens ) organizēta jau vairākas reizes, tiek aizpildīts laika kalendārs un izrunātas pārmaiņas, taču lai uzturētu bērnu interesi, kādā dienā, kad ārā ir stiprs vējš, audzinātāja jautā bērniem vai vēju var redzēt. Bērnu domas dalās, viens saka, ka var, cits atkal, ka nē. Audzinātāja jautā, kā mēs varam uzzināt, kas ir tas ko mēs redzam ( viegls vējš šūpo lapas un sīkos zariņus, nes krītošās lapas sāņus, stiprs vējš loka resnākos zarus, norauj lapas utt. ) Audzinātāja ierosina izgatavot ierīci, kuru darbinātu vējš ( papīra vējdzirnavas ) , ejam laukā un izmēģinām, mēs redzam kā darbojas vējdzirnavas, bet pašu vēju tajās neredzam. Kāds bērns saka, ka tajās vēju nevar redzēt, jo tur iekšā lien tikai maziņš vējš, tāpēc noorganizēju spēļu laukumā ierīkot vēja rādītāju, kurš gan griežas, gan rāda vēja virzienu, un atkal bērni pārliecinājās, ka pašu vēju nevar redzēt, bet nemāk vēl pateikt, ka redz vēja radīto kustību. Tādēļ lieku sameklēt citas parādības, piemēram, kā kūp dūmi no skursteņa, kas notiek bezvējā. Kad beidzot pati vedinu bērnus uz pareizo atbildi, tad daži bērni saka, ka redz kā kustās koki, lapas u.c. no vēja, bet vēju pašu neredz. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants