Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.11.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Petērētāju tiesību aizsardzība Latvijā', 1.
  • Referāts 'Petērētāju tiesību aizsardzība Latvijā', 2.
  • Referāts 'Petērētāju tiesību aizsardzība Latvijā', 3.
  • Referāts 'Petērētāju tiesību aizsardzība Latvijā', 4.
  • Referāts 'Petērētāju tiesību aizsardzība Latvijā', 5.
  • Referāts 'Petērētāju tiesību aizsardzība Latvijā', 6.
  • Referāts 'Petērētāju tiesību aizsardzība Latvijā', 7.
  • Referāts 'Petērētāju tiesību aizsardzība Latvijā', 8.
  • Referāts 'Petērētāju tiesību aizsardzība Latvijā', 9.
  • Referāts 'Petērētāju tiesību aizsardzība Latvijā', 10.
  • Referāts 'Petērētāju tiesību aizsardzība Latvijā', 11.
  • Referāts 'Petērētāju tiesību aizsardzība Latvijā', 12.
  • Referāts 'Petērētāju tiesību aizsardzība Latvijā', 13.
  • Referāts 'Petērētāju tiesību aizsardzība Latvijā', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Patērētāju tiesību aizsardzība Latvijā    4
2.  Patērētāju sūdzību izskatīšana    6
2.1.  Patērētāju prasījuma sastādīšana    6
2.1.1.  Prasību izvirzīšana    7
2.2.  Sūdzību izskatīšanas kārtība    8
3.  DATA serviss secinājumi par iedzīvotāju informētību    9
4.  Secinājumi    10
Darba fragmentsAizvērt

Attīstoties patēriņa preču ražošanas un tirdzniecības apjomiem radās nepieciešamība sniegt atbalstu patērētājiem šādu preču un pakalpojumu tirgū. Patērētāju interešu un tiesību aizsardzības pirmsākumi meklējami pagājušā gadsimta vidū ar iniciatīvām Eiropā un ASV. Arī Eiropas Savienības ietvaros patērētāju tiesību aizsardzība ieguvusi patstāvīgas politikas statusu. ANO 1985.gadā definēja patērētāju aizsardzības vadošos principus, pēc kuriem lielā mērā tiek realizēta ES un arī Latvijas patērētāju tiesību aizsardzības politika.
Latvijas tirgū ir parādījušās un ir pieejamas daudz un dažādas preces, ir iespējami vairāki alternatīvi pirkumi, kuri atšķiras gan pēc kvalitātes, gan pēc cenas. Tirgū sastopamas arvien jaunas preces un pakalpojumi. Patērētājiem ir arvien grūtāk būt informētiem par jauno preču un pakalpojumu īpašībām. Ir nepieciešamas ļoti plašas un daudzpusīgas zināšanas, kā arī ir jāpieņem pareizs lēmums, lai beigu beigās izdarītu pamatotu un savām vajadzībām atbilstošu izvēli.
Patērētāju aizsardzības politika Latvijā tiek izstrādāta un koordinēta Ekonomikas ministrijā. Tai ir galvenā loma normatīvo aktu projektu patērētāju aizsardzības jomā sagatavošanā. Kā galvenā no institūcijām, kas uzrauga normatīvo aktu prasību izpildi kā arī palīdz patērētāju problēmu risināšanā, ir minams Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants