Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.02.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 1.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 2.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 3.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 4.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 5.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 6.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 7.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 8.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 9.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 10.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 11.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 12.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 13.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 14.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 15.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 16.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 17.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 18.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 19.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 20.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 21.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 22.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 23.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 24.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 25.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 26.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 27.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 28.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 29.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 30.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 31.
  • Referāts 'Budžeta iestādes izdevumu plānošana Mārupes pagasta pašvaldības iestāžu bāzes', 32.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Budžeta iestādes raksturojums    5
2.  Budžeta iestādes izdevumu veidi    6
2.1.  Izdevumu klasifikācija    6
2.2.  Normātivie rādītāji    19
2.3.  Galveno izdevumu posteņu aprēķināšanas kārtība    19
3.  Budžeta iestādes plānošanas un pilnveidošanas ceļi    23
  Secinājumi un priekšlikumi    25
  Izmantotas literatūras un avotu saraksts    27
Darba fragmentsAizvērt

1. Budžeta iestāžu raksturojums

Sabiedrībai ir daudz dažādu vajadzību, ar kuru apmierināšanu nodarbojas valsts. Valstij jāplāno savi izdevumi un ienākumi noteiktā laika posmā. Parasti tas ir viens gads, ko sauc par finansu gadu.
Lai veiktu valstij uzticētos uzdevumus, ir nepieciešami gan lieli līdzekļi, gan prasmīga to izlietošana. Šajā nolūkā valsts plāno un summē paredzamos ieņēmumus un izdevumus, t.i., veido budžetu.
Budžets ir valsts ienākumu un izdevumu plāns, kura izpilde ir obligāta visām valsts iestādēm.
Budžeta iestādes - visas pilnīgi vai daļēji no budžeta finansētas iestādes, kurās valsts un pašvaldību līdzekļi un manta tiek izmantota likumīgi un atbilstoši iedzīvotāju interesēm, novēršot to izšķērdēšanu un nelietderīgu izmantošanu, kā arī ierobežojot valsts amatpersonu korupciju.
Pašvaldības patstāvīgi sastāda, apstiprina un izpilda savus budžetus. Valsts pārvaldes institūcijas nedrīkst iejaukties pašvaldību budžetu veidošanā un izpildē, ja to neparedz likums. Rajona pašvaldības institūcijas ir tiesīgas piedalīties rajona pilsētu un pagastu budžetu sastādīšanā un izpildē tikai likumā paredzētajos gadījumos un noteiktajā kārtībā.
Pagastu, pilsētu un rajonu pašvaldības budžetus sastāda patstāvīgi, atbilstoši likumiem, Ministru kabineta noteikumiem, izstrādāšanas grafikam un ````finansu ministrijas norādījumiem saskaņā ar tās kompetenci.
Pagastu, pilsētu un rajonu domju (padomju) priekšsēdētāji ir atbildīgi par pašvaldību budžetu sastādīšanu un apstiprināšanu Ministru kabineta noteiktajos termiņos.

Autora komentārsAtvērt
Atlants