Vērtējums:
Publicēts: 13.12.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Didaktikas pamatkategorijas', 1.
  • Eseja 'Didaktikas pamatkategorijas', 2.
  • Eseja 'Didaktikas pamatkategorijas', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Skolēns kā didaktiskā procesa subjekts. Skolēna kognitīvā attieksme, kognitīvās attieksmes un mācīšanās motīvu sakarība.
Didaktiskajā procesā pats galvenais ir skolēns, jo tikai dēļ viņa tas notiek. Tāpēc didaktika pēta likumsakarības mācību procesā, lai noteiktu, kā vislabāk panākt efektīvu mācību procesu. Tas ir svarīgi, jo šo procesu ietekmē ne tikai pasniedzējs, bet arī skolēna individuālā attīstība. Bieži vien didaktiskā procesa rezultātus nevar uzreiz ieraudzīt, jo skolēns mācību procesā attīstās, iemācās regulēt savu darbību un apgūst patstāvību, saskarsmi un uzvedību saskarsmē. Mācību procesa kvalitāti nosaka dažādi faktori, no kuriem svarīgākie ir kognitīvā attieksme un motivācija. Kognitīvie faktori vienkāršāk sakot ir intelekts kā izziņas spēja un radošās prasmes. Tie ir pamats mācību procesam, ja skolēnam intelektuālās spējas – loģiskā domāšana, spēja izdarīt slēdzienus, radošā domāšana, informācijas apstrāde, utt. – nebūs attīstītas atbilstoši savam vecumam, viņam būs grūtības mācībās tikt līdzi saviem klasesbiedriem. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants