Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 1.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 2.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 3.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 4.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 5.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Kopējais pieprasījums (Aggregate Demand - AD) ir iedzīvotāju, ražotāju un valsts dažāda veida produktu un pakalpojumu maksātspējīgais pieprasījums tirgū. Būtībā tas atklāj cēloņsakarību starp nacionālās ražošanas un pakalpojumu apjomu un cenu vidēji svērto līmeni: jo zemākas ir cenas, jo lielāks koppieprasījums, t.i., tā preču masa, kas tiek tautsaimniecībā pieprasīta un arī saražota. Kopējā pieprasījuma līkne ir analoģiska konkrēta produkta pieprasījuma līknei.
1.Kādi tiešie faktori ietekmē kopējo pieprasījumu?
Kopējo pieprasījumu ietekme tiešie faktori, kas saistīti ar cenu izmaiņām:
procenta likme. Jo augstāks ir vispārējo cenu līmenis, jo augstākas ir kredītprocentu likmes. To kāpums samazina pieprasījumu pēc precēm. Ja cenas ceļas, pieaug pieprasījums pēc skaidras naudas. Ja sākotnēji naudas daudzums ir nemainīgs, tad pieprasījums pēc papildu naudas vēl tālāk ceļ kredīta procentu likmes, kas vēl vairāk ierobežo pirkumus. Rezultātā sarūk piedāvājums un samazinās iekšzemes kopprodukta lielums.
bagātība un naudas pirktspēja. Cenu pieauguma rezultātā iedzīvotāju ietaupījumi zaudē vērtību un kopējais pieprasījums samazināsies.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants