Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.12.2023.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Motivācija un taisnīguma teorija', 1.
  • Referāts 'Motivācija un taisnīguma teorija', 2.
  • Referāts 'Motivācija un taisnīguma teorija', 3.
  • Referāts 'Motivācija un taisnīguma teorija', 4.
  • Referāts 'Motivācija un taisnīguma teorija', 5.
  • Referāts 'Motivācija un taisnīguma teorija', 6.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Saturs    1
1.  Kas ir motivācija un demotivācija    2
2.  Frederika Hercberga divfaktoru teorija    2
3.  Atalgojuma sitēmas pamatprincipi    3
  Izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts    4
Darba fragmentsAizvērt

Analizējot apmierinātības ar darbu jēdzienu, aspektus un to ietekmējošos faktorus, svarīgi ir apzināties, ka motivācija ir pamata process, kas ir cieši saistīts ar apmierinātības veidošanos. Motivācija nosaka ne tikai cilvēka profesijas izvēli, bet arī ieguldīto pūļu daudzumu darba izpildē un tādējādi būtiski ietekmē arī cilvēka apmierinātības ar darbu līmeni.
Vispārināti par motivāciju var teikt, ka tā raksturo cilvēka iekšējās intereses, vēlmes, nostājas, kas izraisa cilvēka aktivitāti un virza viņu mērķtiecīgu rīcību.
Pētījumos ir pierādīts (Petty et al, 1984), ka ir cieša sakarība starp darbinieka apmierinātību ar darbu un sasniegtajiem darba rezultātiem. Jau 1964. gadā V. H. Vrums (Vroom, 1964) bija pārliecināts, ka darbinieka darba produktivitāte ir pozitīvi saistīta ar sasniegtajiem darba rezultātiem, turklāt darba produktivitāti ir iespējams uzlabot, apmierinot darbinieka vajadzības.
Savukārt, svarīgākie faktori, kas nosaka darbinieku apmierinātību, ir: 1) sasniegumu apzināšanās: 2) sekmīgi izpildīts uzdevums vai grūtību pārvarēšana; 3) atzinība; 4) jauki kolēģi un darba vide; 5) patstāvība, autonomija darbā. …

Atlants