-
Motivācijas teoriju pielietojums uzņēmuma darbībā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 4 | |
1. | MOTIVĒŠANAS BŪTĪBA | 5 |
2. | MOTIVĒŠANAS TEORIJU KLASIFIKĀCIJA | 7 |
3. | MOTIVĀCIJAS TEORIJU PIELIETOJUMS VAS LATVIJAS PASTS DARBĪBĀ | 9 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 11 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 12 |
Organizēta struktūra nedarbosies, ja darbiniekiem nebūs motīva strādāt. Darbinieki ir katras organizācijas vērtīgākais resurss. Tomēr ne visi vadītāji saprot, cik grūti ir pārvaldīt šo resursu[2, 126.lpp.]. Uzņēmuma vadītāja uzdevums ir veidot labvēlīgu sociālpsiholoģisko klimatu uzņēmumā, kad starp darbiniekiem valda savstarpēja uzticēšanās, atbalsts, brīva uzskatu izpausme, jautājumu apspriešana, savstarpēja labvēlība, kas cieši saistīta ar prasīgumu[3, 111.lpp.]. No tā cik efektīvs izrādīsies darbinieku darbs, ir atkarīgi jebkuras organizācijas panākumi. Lai cik labi būtu vadītāja lēmumi, efektu tie dos tikai tad, kad organizācijas darbinieki tos veiksmīgi īstenos dzīvē. Bet tas var notikt tādā gadījumā, ja darbinieki ir ieinteresēti sava darba rezultātos.
Katrai organizācijai, kura ir ieinteresēta veiksmīgi strādāt un ilgstoši pastāvēt, būtiska loma ir darbinieku motivācijas procesam. Ja darbinieks uzņēmumā būs motivēts, viņam noteikti būs cita attieksme pret darbu, kā arī ieinteresētība uzņēmuma attīstībā. Motivēšana ir dinamisks process, kas lietojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē darbinieku un organizācijas mērķu sasniegšanu [2, 126. lpp].
Darbinieku motivācijas veicināšana nav viegls uzdevums, jo šajā procesā nepastāv standarta risinājumi un katrā konkrētā situācijā vadītājam jāizvēlas vispiemērotākā darbinieku motivēšanas metode. Turklāt, lai kāda metode tiktu izmantota, tā sniegs pozitīvu rezultātu tikai tādā gadījumā, ja vadītājs būs labi iepazinis savus darbiniekus, apzinājis viņu spējas, izpratis vēlmes un nākotnes plānus.…
Darba mērķis ir izpētīt kādas ir motivēšanas teorijas un kā tās var pielietot uzņēmuma darbībā mūsdienu sarežģītajam ekonomiskajam stāvoklim Latvijā. Mērķa sasniegšanai tika risināti sekojoši uzdevumi: Izpētīti teorētiskie materiāli par darbinieku motivēšanu; Veikta darbinieku anketēšana VAS LATVIJAS PASTS vienā no lielākajām pasta nodaļām Rīgā; Izdarīti secinājumi par teoriju pielietošanu praksē.