Vērtējums:
Publicēts: 22.03.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Emocijas, to veidi, emocionālā inteliģence', 1.
  • Referāts 'Emocijas, to veidi, emocionālā inteliģence', 2.
  • Referāts 'Emocijas, to veidi, emocionālā inteliģence', 3.
  • Referāts 'Emocijas, to veidi, emocionālā inteliģence', 4.
  • Referāts 'Emocijas, to veidi, emocionālā inteliģence', 5.
  • Referāts 'Emocijas, to veidi, emocionālā inteliģence', 6.
  • Referāts 'Emocijas, to veidi, emocionālā inteliģence', 7.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Emocijas    3
  Definīcija    3
  Kas ir emocijas?    3
  Emociju veidi    3
  Emocionālā inteliģence    4
  Dusmas    4
  Emocijas Jaunākajā skolas vecumā    5
  Padomi, kā palīdzēt bērnam savaldīt dusmas    5
  Kā iemācīt bērnu saprast savas emocijas    6
  Izmantotā literatūra    7
Darba fragmentsAizvērt

Kā iemācīt bērnu saprast savas emocijas
Emociju atpazīšana nebūt nav tik pašsaprotama, kā sākotnēji varētu šķist. Bieži vien uz jautājumu „kā tu jūties?” neko vairāk par „labi”, „normāli” vai „ne visai labi” cilvēki diemžēl nespēj pateikt. Taču, iespējams, vārds „labi” patiesībā nozīmē „iedvesmots”, vārds „normāli” slēpj sevī garlaikotību, bet „ne visai labi” – dusmas, jo cilvēks par kaut ko vīlies.
Svarīgi saprast, ka emocijas pastāv mūsu apziņā neatkarīgi no tā, vai mēs tās apzināmies vai nē. Piedzīvot dusmas un apzināties dusmas – tie ir divi dažādi stāvokļi. Emociju nosaukšana vārdā palīdz iegūt distanci, kas dot iespēju nepakļauties emocijām, kā arī sniedz kontroles iespējas.
Kad bērns raudādams atskrien pie vecākiem un sūdzas, ka ir sasities un viņam sāp, vecāki, labu gribēdami, saka – nemaz jau nesāp! Bet kā – nesāp? Un kā vēl sāp! Bērns tikko nokrita, un viņš ļoti labi apzinās, ka viņam sāp. Tāpēc no emocionālās veselības viedokļa daudz labāk ir atzīt un piekrist bērnam, ka patiešām sāp, bet mamma tūlīt samīļos, uzliks plāksteri un sāpes jau pavisam drīz pāries.

Autora komentārsAtvērt
Atlants