Vērtējums:
Publicēts: 20.10.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Dzenošā tilta remonts un tehniskā apkope', 1.
  • Konspekts 'Dzenošā tilta remonts un tehniskā apkope', 2.
  • Konspekts 'Dzenošā tilta remonts un tehniskā apkope', 3.
  • Konspekts 'Dzenošā tilta remonts un tehniskā apkope', 4.
  • Konspekts 'Dzenošā tilta remonts un tehniskā apkope', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Riteņtraktoru un automobiļu dzenošajos tiltos ietilpst gal­venais pārvads, diferenciālis un divas pusasis. Šos mehānismus lieto griezes momenta pārvadīšanai no kardānpārvada uz dzenošajiem rite­ņiem, kā arī griezes momenta palielināšanai un diferenciālai sadalei pa riteņiem- Kāpurķēžu traktoru dzenošajos tiltos ietilpst galvenais pārvads un traktora pagriezes mehānisms. Traktoru dzenošajos til­tos iebūvē arī jūgvārpstu pārvadus,
Galvenā pārvada uzdevums ir palielināt pārvadāmo griezes momentu un tangenciālo dzinējspēku uz spēkrata dzenošajiem rite­ņiem vai ķēžratiem, kā arī pārvadīt griezes momentu no spēkrata garenvirzienā novietotām vārpstām uz Šķersvārpstām. Galvenā pār­vada konstrukcijai jānodrošina labas spēkrata dinamiskās un ekono­miskās īpašības, pārvada klusa darbība, pietiekoša ilgizturība, kompaktums, demontāžas, montāžas un regulēšanas ērtība.
Galvenos pārvadus iedala vienpakāpes, divpakāpju un divpārnesumu pārvados. Divpakāpju pārvads var būt nedalītais vai dalītais,…

Autora komentārsAtvērt
Atlants