-
Personāla motivēšana
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | MOTIVĀCIJAS BŪTĪBA UN NEPIECIEŠAMĪBA | 4 |
1.1. | Motivēšanas jēdziens | 4 |
1.2. | Cilvēku strādāšanas iemesli | 5 |
1.3. | Vajadzību apmierināšana kā motivātors | 6 |
1.4. | Motivēšanas veidi | 8 |
1.5. | Motivācijas struktūra un 8 motivācijas principi | 9 |
2. | MOTIVĀCIJAS TEORIJAS | 12 |
2.1. | Maslova vajadzību hierarhija | 12 |
2.2. | K. Alderfera ”ERG” teorija | 14 |
2.3. | F. Hercberga motivācijas - higiēnas teorija | 15 |
3. | PERSONĀLA MOTIVĒŠANAS NOVĒRTĒŠANAS PROCESS VIESNĪCĀ ”T” | 17 |
3.1. | Novērtēšanas raksturojums | 17 |
3.2. | Aptaujas anketu analīze | 18 |
3.3. | Intervijas rezultātu analīze | 23 |
SECINĀJUMI | 24 | |
PRIEKŠLIKUMI | 25 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 26 | |
PIELIKUMI | 27 | |
1. pielikums. Aptaujas anketa | 28 | |
2. pielikums. Intervijas jautājumi | 30 |
Mūsdienu uz izaugsmi virzītie uzņēmumi arvien vairāk tiecas pēc labi kvalificētiem darbiniekiem, kuriem galvenokārt izvēlētā profesija ir kā dzīves aicinājums. Cilvēks ar lielu darba atdevi nedrīkst būt nepamanīts, katram darbiniekam ir jāapzinās savs veids kā sevi motivēt uz izaugsmi. Nevar nepiekrist, ka cilvēki, kuri ir motivēti, veic savu darbu labāk nekā tie, kuriem motivācijas trūkst. Pareiza motivācija palīdz uzturēt un pilnveidot jebkuras komandas paveikto. Komandas motivēšana ir viena no svarīgākajām uzņēmuma ievirzēm, kam varbūt mūsdienās netiek pievērsta nemaz tik liela loma.
Ikvienam, kurš strādā kopā ar citiem cilvēkiem, it īpaši uzņēmumos, kur svarīgs ir komandas darbs, vajadzētu pievērst uzmanību jautājumam: ”Kā motivēt personālu?”. Lai sasniegtu labu rezultātu, vadītājam ir jākoncentrējas uz motivāciju.
Autori šo tematu izvēlējās, lai saprastu kā pareizāk motivēt darbiniekus un ar kādiem paņēmieniem labāk panākt vēlamo rezultātu, un lai izprastu motivācijas nozīmi, lai spētu attīstīt savas citu motivēšanas prasmes.
Jebkurā uzņēmumā, kurš ir gatavs veiksmīgi darboties, svarīga loma ir darbinieku motivēšanai. Ikvienam vadītājam, kurš strādā ar cilvēkiem, ir jāpievērš uzmanība darbinieku motivēšanai, lai stimulētu viņus kvalitatīvāk strādāt un veicinātu uzņēmuma attīstību.
Motivēšana ir dinamisks process, kurā, izmantojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē indivīda un uzņēmuma izvirzīto mērķi sasniegšanu.
Motivēšana ir darbinieku stimulēšana izvēlēties kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu organizācijas un personiskos mērķus.
Jēdzieni „motīvs” un „stimuls” sākotnēji šķiet ar vienādu nozīmi. Tomēr jēdziens „motīvs” ir daudz plašāks un ietilpīgāks. Motīvi aptver visu cilvēka iekšējo un ārējo vajadzību kopumu, kas pamudina strādāt.
…
SATURS IEVADS 1. MOTIVĀCIJAS BŪTĪBA UN NEPIECIEŠAMĪBA 1.1. Motivēšanas jēdziens 1.2. Cilvēku strādāšanas iemesli 1.3. Vajadzību apmierināšana kā motivātors 1.4. Motivēšanas veidi 1.5. Motivācijas struktūra un 8 motivācijas principi 2. MOTIVĀCIJAS TEORIJAS 2.1. Maslova vajadzību hierarhija 2.2. K. Alderfera ”ERG” teorija 2.3. F. Hercberga motivācijas - higiēnas teorija 3. PERSONĀLA MOTIVĒŠANAS NOVĒRTĒŠANAS PROCESS VIESNĪCĀ ”T” 3.1. Novērtēšanas raksturojums 3.2. Aptaujas anketu analīze 3.3. Intervijas rezultātu analīze SECINĀJUMI PRIEKŠLIKUMI BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS PIELIKUMI 1. pielikums. Aptaujas anketa 2. pielikums. Intervijas jautājumi