Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 1.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 2.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 3.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 4.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 5.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 6.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 7.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 8.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 9.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 10.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 11.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 12.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 13.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 14.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 15.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 16.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 17.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 18.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 19.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 20.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 21.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 22.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 23.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 24.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 25.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 26.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 27.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 28.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 29.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 30.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 31.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 32.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 33.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 34.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 35.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 36.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 37.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 38.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 39.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 40.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 41.
  • Referāts 'Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos', 42.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Patērētāju rīcību ietekmējošie faktori    6
  Abrahama Maslova motivēšanas teorija    7
  K. Alderfera ERG teorija    10
  Hercberga un Maslova teoriju salīdzinājums    10
  Ekonomiskās situācijas un ekonomiskās situācijas izmaiņu apskats    11
  Pētījums par patērētāju vajadzību izmaiņām ekonomiskās lejupslīdes apstākļos    13
  Pētījuma par patērētāju vajadzību izmaiņām ekonomiskās lejupslīdes apstākļos rezultāti    17
  Secinājumi    32
  Pielikumi    36
Darba fragmentsAizvērt

Vispirms laikam būtu jāsāk ar to, kas vispār ietekmē pircēju rīcību. Visus patērētāju rīcību ietekmējošos faktorus var iedalīt piecās grupās:
„ekonomiskie
Sociālie
Kultūras
Personiskie
Psiholoģiskie.”(Albuže 2007, 47.lpp.)
„Ekonomiskie nosacījumi, kas regulē patērētāja rīcību, ir:
Maksātspēja(ienākumu līmenis, to stabilitāte)
Ietaupījumi
Parādi un spēja tos nomaksāt.”(Albuže 2007, 48. lpp.)
Ekonomiskais faktors ietekmē patērētāja uzvedību visnozīmīgāk, tomēr tas ietekmē arī visus pārējos patērētāju rīcību ietekmējošos faktorus. „Piemēram, piederība kādai noteiktai sociālai grupai lielā mērā atkarīga no cilvēka ienākumu līmeņa.” (Albuže 2007, 49. lpp.) „Sociālie slāņi ir salīdzinoši stabilas sabiedrības grupas, kurās apvienojas cilvēki ar līdzīgām dzīves vērtībām, interesēm un rīcības principiem.”(Albuže 2007, 49. lpp.) Līdz ar to viņi iegādāsies līdzīgus produktus, ies uz līdzīgiem veikaliem un izklaidēsies līdzīgi. „Slāņi atšķiras nevis pēc vienas, bet pēc vairākām pazīmēm(īpašums, ienākumu līmenis, izglītība, darbības veids, dzīvesveids u.tml.)”(Albuže 2007, 49. lpp.) „Patērētāja rīcību tirgū būtiski ietekmē darba nodrošinājums:
Samazinās ienākumu līmenis,
Var zaudēt piederību formālai vai neformālai grupai.”(Albuže 2007, 50. lpp.)
Kultūras faktori saistīti ar „kultūras attīstības līmeni, nacionālajām īpatnībām, reģiona ģeogrāfisko izvietojumu.”(Albuže 2007, 51. lpp.)
Personiskie faktori ir ļoti dažādi – vecums, dzīvesveids, profesija, rakstura īpatnības, pašapziņa, intereses, ienākumi utt. .(Albuže 2007, 52.-54. lpp.)
Psiholoģiskajos faktoros var ietvert motīvu, uztveri, apguvi, pārliecību(pārliecība pastiprina vai vājina motīvu) un nostāju jeb attieksmi(piemēram, atzīšana, ka kādas firmas prece ir vislabākā).(Albuže 2007, 55., 58. lpp.).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants