Vērtējums:
Publicēts: 01.10.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 1.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 2.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 3.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 4.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 5.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 6.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 7.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 8.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 9.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 10.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 11.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 12.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 13.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 14.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 15.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 16.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 17.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 18.
  • Prezentācija 'Ekspresionisms', 19.
Darba fragmentsAizvērt

Ģeometriskais abstrakcionisms
Šis virziens sāka attīstīties un kļūt pazīstams Eiropas mākslinieku vidū ar apzīmējumu "konkrētā māksla" jau 30.gados. Amerikā tas ieviesās pēc Otrā pasaules kara.

Ģeometriskajam abstrakcionismam raksturīgas līniju un krāsainu ģeometrisku pamatformu laukumu kompozīcijas.
Pīts Mondriāns (1872-1944)
Amerikā ieradās no Eiropas.
Savās kompozīcijās izmantoja tikai ar melnu krāsu ievilktas horizontāles un vertikāles, kā arī ar hromatiskām krāsām ieklātus kvadrātus un taisnstūrus. Pamatkrāsu (sarkana, dzeltena, zila) laukumi robežojas ar citu toņu laukumiem, līdzsvaru panāca ar asimetrijas palīdzību.

Atlants