Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 20 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 1.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 2.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 3.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 4.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 5.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 6.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 7.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 8.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 9.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 10.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 11.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 12.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 13.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 14.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 15.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 16.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 17.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 18.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 19.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 20.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 21.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 22.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 23.
  • Referāts 'Jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motivācijas attīstības problēma', 24.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    1
1.  Tikumības būtība un daba    1
1.1  Pamatjēdzienu būtība: motīvs, motivācija, tikumiskā uzvedība    5
2.  Psiholoģiski-pedagoģiskie jaunāko klašu skolēnu tikumiskās uzvedības motīvu veidošana procesa pamati    11
3.  Skolotāja audzināšanas darba paņēmieni, veidojot skolēnu tikumiskās uzvedības motīvus mācību darbā    17
  Nobeigums    17
  Literatūra   
Darba fragmentsAizvērt

Visos gadsimtos cilvēki augstu vērtējuši tikumisko audzināšanu. Dziļās sociāli ekonomiskās pārmaiņas, kas notiek mūsdienu sabiedrībā, liek mums aizdomāties par jauniešu nākotni. Pašlaik ir sagrauti tikumiskie orientieri, jaunajai paaudzei var pārmest bezdvēseliskumu, neticību, agresivitāti. Tāpēc jaunāko klašu skolēnu audzināšanas problēmas aktualitāte saistīta vismaz ar četrām tēzēm:

Pirmkārt, mūsu sabiedrībai vajag sagatavot plaši izglītotus, augsti tikumiskus cilvēkus, kam ir ne tikai zināšanas, bet arī lieliskas personības īpašības.

Otrkārt, mūsdienu pasaulē mazais cilvēks dzīvo un attīstās daudzu dažādu uz viņu spēcīgas iedarbības, gan pozitīva, gan negatīva rakstura avotu aplenkumā, kas katru dienu uzbrūk nenostiprinātajam bērna intelektam un jūtām, tikumiskās sfēras veidošanas pirmsākumos.

Treškārt, pati par sevi izglītība negarantē augstu tikumiskās audzināšanas līmeni, jo audzinātība - tā ir personības īpašība, kas nosaka cilvēka ikdienas uzvedību viņa attiecībās pret citiem cilvēkiem uz cieņas un labvēlības pamata pret katru cilvēku.

Ceturtkārt, apbruņoties ar tikumiskajām zināšanām ir svarīgi tāpēc, ka tās ne tikai informē jaunāko skolēnu par uzvedības normām, apstiprinātām mūsdienu sabiedrībā, bet arī sniedz priekšstatu par normu, pārkāpumu sekām vai dotās rīcības sekām uz apkārtējiem cilvēkiem.

Vispārizglītojošās skolas uzdevums ir sagatavot atbildīgu pilsoni, kurš spējīgs patstāvīgi novērtēt notiekošo un veidot savu darbību atbilstīgi ar viņam apkārt esošo cilvēku interesēm. Šī uzdevuma risinājums saistīts ar stabilu tikumisko īpašību veidošanu skolēna personībā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants