Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.04.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 14 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 1.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 2.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 3.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 4.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 5.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 6.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 7.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 8.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 9.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 10.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 11.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 12.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 13.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 14.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 15.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 16.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 17.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 18.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 19.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 20.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 21.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 22.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 23.
  • Referāts 'Iekšlietu ministrijas kompetence', 24.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Iekšlietu ministrijas kompetence    4
1.1.  Ministrijas mērķi un uzdevumi    4
1.2.  Ministrijas funkcijas, tiesības un pienākumi    5
1.3.  Ministrijas atbildīgo amatpersonu pilnvaras    6
1.4.  Ministrijas atbildīgo amatpersonu atbildība    8
2.  Iekšlietu ministrijas struktūra    8
2.1.  Struktūras vispārējais raksturojums    9
3.  Departamenti    9
3.1.  Iekšējā audita departaments    10
3.2.  Juridiskais departaments    10
3.3.  Finanšu un īpašuma departaments    11
3.4.  Eiropas lietu un starptautiskās sadarbības departaments    12
3.5.  Preses un sabiedrisko attiecību departaments    13
3.6.  Informātikas un sakaru departaments    13
3.7.  Stratēģijas departaments    14
4.  Ministrijas padotībā esošās valsts pārvaldes iestādes, pārziņā esošie valsts uzņēmumi un uzņēmējsabiedrības    14
  Nobeigums    22
  Izmantotā literatūra    23
Darba fragmentsAizvērt

Iekšlietu ministrija (turpmāk – ministrija) ir vadošā valsts pārvaldes iestāde iekšlietu nozarē, kas ietver noziedzības apkarošanas, sabiedriskās kārtības un drošības aizsardzības, personas tiesību un likumīgo interešu aizsardzības, valsts robežas drošības, ugunsdrošības, ugunsdzēsības, glābšanas, civilās aizsardzības, iedzīvotāju uzskaites un dokumentēšanas, kā arī migrācijas apakšnozares.
Ministrija ir tieši pakļauta iekšlietu ministram. Ministrija ir augstākā iestāde ministrijas padotībā esošajām valsts pārvaldes iestādēm.
Iekšlietu ministrija un tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas:
1) izstrādā un īsteno valsts iekšlietu politiku;
2) sargā sabiedrisko kārtību un drošību;
3) aizsargā personu tiesības un likumīgās intereses;
4) reģistrē fiziskās personas, kā arī nodrošina un kontrolē personu likumīgu uzturēšanos valstī;
5) īsteno ugunsdrošības, ugunsdzēsības, glābšanas un civilās aizsardzības pasākumus;
6) likumā noteiktās kompetences apjomā apsargā un kontrolē Latvijas valsts robežu;
7) koordinē valsts un pašvaldību institūciju un sabiedrisko organizāciju darbību sabiedriskās kārtības uzturēšanas jautājumos;
8) prognozē un novērš valsts un sabiedrības drošības, kā arī tautsaimniecības apdraudējumus.
Der arī pieminēt, ka nacionālās drošības padomes sastāvā ir Iekšlietu ministrs.
Iekšlietu ministrija plāno, sagatavo un vada civilās aizsardzības formējumu mobilizāciju valsts apdraudējuma gadījumā.
Kontroles komisiju vada aizsardzības ministra ieteikts priekšsēdētājs, un tās sastāvā iekļauj: Iekšlietu ministrijas pilnvarotu pārstāvi. Līdz Iekšlietu ministrijas struktūrvienību reorganizācijas pabeigšanai obligāto aktīvo militāro dienestu pilda arī Iekšlietu ministrijas pakļautībā
esošajā Sardzes pulkā."
Iekšlietu iestāžu ierindas un komandējošā sastāva darbinieki, tiesneši un prokurori, kuri stājušies amatā līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai, obligātajā aktīvajā militārajā dienestā netiek iesaukti.

Autora komentārsAtvērt
Atlants