Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.04.2000.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Kaut kāda apmācība', 1.
  • Referāts 'Kaut kāda apmācība', 2.
  • Referāts 'Kaut kāda apmācība', 3.
  • Referāts 'Kaut kāda apmācība', 4.
  • Referāts 'Kaut kāda apmācība', 5.
  • Referāts 'Kaut kāda apmācība', 6.
  • Referāts 'Kaut kāda apmācība', 7.
  • Referāts 'Kaut kāda apmācība', 8.
  • Referāts 'Kaut kāda apmācība', 9.
  • Referāts 'Kaut kāda apmācība', 10.
  • Referāts 'Kaut kāda apmācība', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Apmācības programmu algoritmi    5
1.1.  Sistemātiskais izklāsts    5
1.2.  Pārrunu metode    5
1.3.  Darbs ar grāmatu    5
1.4.  Uzskates metodes    5
1.5.  Vingrinājumi    5
1.5.1.  Didaktiskās prasības vingrinājumiem    5
2.  Lineārs algoritms    6
2.1.  Lineārs algoritms ar atgriezenisko saiti    7
2.2.  Izvēlētas atbildes    8
2.3.  Šablonu atbildes    8
2.4.  Atbilžu loģiskā analīze    9
2.5.  Skaitliskas atbildes    9
Darba fragmentsAizvērt

1 Apmācības programmu algoritmi

Apmācības programmā tiek izmantotas daudzas no tām mācību metodēm, ko izmanto skolotājs savās nodarbībās, protams pielāgojot tās datorizētas apmācības programmas iespējām:

1.1 Sistemātiskais izklāsts
Stundās parasti tas ir skolotāja stāstījums. Veidojot datorizētu apmācības programmu tas varētu būt teksts, kurš parādās pakāpeniski pa daļām, skaņu ieraksti, paskaidrojoši attēli. Sistemātiskā izklāsta pamatprasības:
• izklāstam jābūt plānveidīgam, saturīgam, skolēnu vecumam atbilstošam;
• tam jābalstās uz skolēnu priekšzināšanām;
• stāstījuma laikā skolotājam jāizmanto uzskates līdzekļi (datorprogrammās – animācija, skaņa, attēli);
• izklāsta laikā skolotājs izceļ būtiski svarīgo informācijas plūsmā (attiecīgi datorizētā mācību programmā tie var būt teksta izcēlumi, skaņas pavadījums tekstam, utml.);
• skolotāja izklāstam jābūt pārliecinošam, spilgtam izteiksmē, emocionālam, tāds stāstījums vairāk piesaista skolēnu uzmanību (veidojot datorizētu apmācības programmu ir svarīgi, lai tā būtu vizuāli pievilcīga, saistoša un pietiekami asprātīga);
• izklāsta laikā skolotājam uzmanīgi jāvēro klases līdzdalības līmenis stāstījuma satura uztverē. Ja skolotājs jūt, ka skolēnu uzmanība krītas jāuzdod skolēniem daži jautājumi. [2] Veidojot apmācības programmu, jārūpējas par to, lai tā būtu pietiekami interaktīva, lai dotu pietiekami daudz iespēju skolēnam pašam līdzdarboties vielas apguves procesā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants