Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.10.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Audzināšanas principi', 1.
  • Konspekts 'Audzināšanas principi', 2.
Darba fragmentsAizvērt

AUSMA ŠPONA
Principi – tās ir pamatprasības. Audzināšanas pedagoģiskie principi nosaka audzēkņu un audzinātāju sadarbības satura virzību un organizāciju, metožu un formu izvēli un lietošanu.

Audzināšanas pamatprincipi ir mērķtiecība, balstīšanās uz pozitīvo cilvēkā, vārdiskās un praktiskās darbības vienotība.
Mērķtiecība prasa: visu audzināšanas darba saturu un organizāciju virzīt uz kopējo mērķi veidot brīvu, patstāvīgu un atbildīgu personību.
Balstīšanās uz pozitīvo cilvēkā prasa: nodrošināt iespēju cilvēka brīvai, personīgi nozīmīgai, pozitīvai darbības izvēlei.
Praktiskās un vārdiskās darbības vienotība pamatojas uz atziņām par cilvēka kā sabiedriskas būtnes attīstības likumsakarībām. Prasmes var apzināti apgūt tikai darbībā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants