Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.09.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Aprakstu tipi. Apraksta līdu veidošana. Apraksta struktūra', 1.
  • Konspekts 'Aprakstu tipi. Apraksta līdu veidošana. Apraksta struktūra', 2.
  • Konspekts 'Aprakstu tipi. Apraksta līdu veidošana. Apraksta struktūra', 3.
  • Konspekts 'Aprakstu tipi. Apraksta līdu veidošana. Apraksta struktūra', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Pamatīgs, izsmeļošs apraksts
Ir notikušas ārkārtīgi lielas pārmaiņas augstākajā skolu žurnālistikā. Liela daļa augstāko skolu publikāciju šodien ir kā nodevas nopietnai žurnālistikai, ko veido talantīgi jauni cilvēki, kas apkalpo mūsdienu moderno auditoriju. Pietam, mūsdienās žurnālisti izdara visu, ko lasītājs vēlas – viņš uzraksta stāstu, sagādā daudz bilžu, grafikus, kartes, tabulas un faktus – visu, kas interesē plašajai sabiedrībai. Ne visiem stāstiem ir vajadzīga pamatīga pieeja, taču dažiem tā ir pat nepieciešama.

Saturiski stāsti.
Šādiem stāstiem nav jāatklāj nepareizās rīcības, tiem ir jāparāda informācija ekonomiski vai sociāli svarīgā iznākumā. Un daži šādi stāsti nevar lasītājam sniegt atbildes uz visiem viņa jautājumiem.
Izvairīšanās no paviršības.
Šādos gadījumos, kā arī daudzos citos, kad jābūt precizitātei un pārliecībai par to, ka raksts būs ideāls, žurnālistam ir vienīgi jārok, jārok un vēlreiz jārok, līdz nonāk līdz vajadzīgajai informācijai, kas ir tik ļoti svarīga, kā arī ir jājautā, jājautā un vēlreiz jājautā. Manuprāt, bieži vien, žurnālista darbs šādos gadījumos pārtop par tādu kā izmeklētāja darbu, jo ir jāmeklē, jājautā, respektīvi, jādara viss, lai sasniegtu pēc iespējas labāku gala rezultātu. Darbs notiek pa ķēdīti, ir jāšķetina pavedieni, tik pat kā izmeklētājam.

Autora komentārsAtvērt
Atlants