Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Velosipēds', 1.
  • Referāts 'Velosipēds', 2.
  • Referāts 'Velosipēds', 3.
  • Referāts 'Velosipēds', 4.
  • Referāts 'Velosipēds', 5.
  • Referāts 'Velosipēds', 6.
  • Referāts 'Velosipēds', 7.
  • Referāts 'Velosipēds', 8.
  • Referāts 'Velosipēds', 9.
  • Referāts 'Velosipēds', 10.
  • Referāts 'Velosipēds', 11.
  • Referāts 'Velosipēds', 12.
Darba fragmentsAizvērt

Divritenis netika radīts kādas dižas idejas rezultātā. Vajadzēja veikt virkni pakāpenisku uzlabojumu, lai nonāktu līdz konstrukcijai ,kas bija praktiska, droša un ērta. 1817. gadā vācu barons Karls Frīdrihs Draiss izgudroja „skrejošu mašīnu” – „izklaides zirgu” ar diviem koka riteņiem, kuru uz priekšu virzīja braucējs, atgrūžoties ar kājām pret zemi.
1839. gadā divriteni izgudroja skots Kērkpatriks Makmilans. Tam par pamatu viņš izmantoja agrāko „izklaides zirgu”, kura kustību panāca, braucējam atgrūžoties ar kājām pret zemi. Makmiliana divriteni nosauca par koka zirdziņu. Viņš pirmais iedomājās divritenim pielikt pedāļus. Pedāļus viņš ierīkoja zem stūres un ar gariem stieņiem pievienoja tos pie pakaļējā riteņa ass. Tie kustējās uz augšu un uz leju. Taču Makmilana jaunais divritenis svēra gandrīz 25 kg, un tas bija neērts braukšanai. …

Atlants