Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Retorika', 1.
  • Referāts 'Retorika', 2.
  • Referāts 'Retorika', 3.
  • Referāts 'Retorika', 4.
  • Referāts 'Retorika', 5.
  • Referāts 'Retorika', 6.
  • Referāts 'Retorika', 7.
  • Referāts 'Retorika', 8.
  • Referāts 'Retorika', 9.
  • Referāts 'Retorika', 10.
  • Referāts 'Retorika', 11.
  • Referāts 'Retorika', 12.
  • Referāts 'Retorika', 13.
  • Referāts 'Retorika', 14.
  • Referāts 'Retorika', 15.
  • Referāts 'Retorika', 16.
  • Referāts 'Retorika', 17.
  • Referāts 'Retorika', 18.
  • Referāts 'Retorika', 19.
  • Referāts 'Retorika', 20.
  • Referāts 'Retorika', 21.
  • Referāts 'Retorika', 22.
  • Referāts 'Retorika', 23.
  • Referāts 'Retorika', 24.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Kas ir retorika    3
2.  Retorikas attīstība    6
3.  Runas mākslas stili un pielietojums saskarsmē    10
3.1.  Sadzīviskais runas stils    10
3.2.  Lietišķais runas stils    10
3.3.  Publicistiskais runas stils    11
3.4.  Daiļrunas stils    13
3.5.  Zinātniskais runas stils    14
4.  Runas mākslas kompetences    17
4.1.  Zināšanas    17
4.2.  Prasmes    17
4.3.  Pieredze    18
4.4.  Vērtības    19
  Secinājumi    21
  Izmantotā literatūra    22
  Pielikums    23
Darba fragmentsAizvērt

Komunikatīvā kompetence ir attiecināma uz visiem profesionālās darbības veidiem, ar kuru palīdzību cilvēks spēj sekmīgi īstenot saziņā. Virzība uz konkrētu profesionālu darbību:
1. informācijā nodalīt būtisko, galveno
2. apgūto informāciju sistematizēti
3. veidot saistošus stāstījumus
4. pārliecināt klausītājus [1, 48]
Tieši ar runas palīdzību cilvēks var īstenot savas fizioloģiskās, drošības, mīlestības un piederības, atzīšanas, izziņas, estētiskās, pašaktualizācijas un citas vajadzības.
Tātad par komunikatīvās kompetences mērķi izvirzās nepieciešamība apgūt veiksmīgas un kulturālas runas spējas, kas nodrošina valodas veiksmīgu pielietojumu efektīvai saziņai. Līdz ar to par vienu no komunikatīvās kompetences veidošanās priekšnoteikumiem ir jāizvirza runas meistarības attīstība, kas, pirmkārt, jāsaista ar cilvēka anatomiski fizioloģisko funkciju izpratni par balss tehnikas, dikcijas un elpošanas pilnveidošanās iespējām.

SECINĀJUMI
Lasot grāmatas, vācot un konspektējot informāciju secināju, ka retorika nav tikai prasme runāt, kas ielikta šūpulī no dzimšanas, bet to attīstām un papildinām visu mūžu.
Katrā dzīves posmā mēs iegūstām zināšanas, pieredzi un prasmes, kuras ļauj mums kopt un pilnveidot prasmi publiski uzstāsties un runāt auditorijas priekšā.
Retorika ir komplicēta zinātne, kas daudzveidīgi māca un attīsta runas prasmes. Tās attīstās gan neatkarīgi no mums, gan dažādu vingrinājumu piekopšanā, gan secīgi mācoties teoretiskas lietas par to, kā pareizi runāt un, ko darīt runājot.
Retorikas mācība ir garš, sarežģīts ceļš caur teoretiskām un prakstiskām lietām, ko nevar iemācīties viena kredītpunkta apjomā. Tas ir liels darbs ar sevi visas dzīves garumā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants