Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.04.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mājsaimniecības patēriņu teorija', 1.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības patēriņu teorija', 2.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības patēriņu teorija', 3.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības patēriņu teorija', 4.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības patēriņu teorija', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Mājsaimniecības pamatfunkcija ir patērēšana. Uzņēmumi ražo plaša patēriņa preces, lai apmierinātu mājsaimniecību pieprasījumu, tātad saimniekošanas pamatmērķis ir mājsaimniecību maksātspējīgo vajadzību apmierināšana. Lai iegūtu līdzekļus patēriņa preču iegādei mājsaimniecības uzņēmumi pārdod ražošanas faktorus. Notiek nepārtraukta un sarežģīta līdzekļu aprite, kā arī saimniekošanas process, tāpēc mājsaimniecību preču patēriņš ir viens no galvenajiem mikro pētniecības objektiem. Analīzes gaitā ir spēkā vairāki pieņēmumi, piemēram, patērētājs izvēlas brīvību, ekonomisku principu ievērošana utt.

Preces derīgums
Jebkurai mājsaimniecībai ir visādas vajadzības, kuru apmierināšanai kalpo dažādas preces vai pakalpojumi. Attīstītās valstīs ir arī milzīga izvēle ko pirkt un cik. Mājsaimniecības pieprasījumu ietekmē dažādi faktori, kas bieži ietekmē šo izvēli, piemēram, mājsaimniecību ienākumi ir ierobežoti, tāpēc nav iespējams apmierināt visas vajadzības. Patērētājs ir spiests izvērtēt plašo piedāvāto preču un pakalpojumu klāstu un izvēlēties sev nepieciešamāko. Preces novērtēšanai izmanto divus lielumus:
Lietošanas vērtību- Lietošanas vērtība ir objektīvs lielums un tā rāda apmierinātu daudzumu vai pakāpi, kur patērētājs iegūst no preces vai pakalpojuma izmantošanas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants