Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.10.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pēteris Pauls Rubenss', 1.
  • Referāts 'Pēteris Pauls Rubenss', 2.
  • Referāts 'Pēteris Pauls Rubenss', 3.
  • Referāts 'Pēteris Pauls Rubenss', 4.
  • Referāts 'Pēteris Pauls Rubenss', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Ievadā darbam par Rubensu un viņa biogrāfiju vēlos nedaudz apskatīt mākslas vērtības, kas pastāvēja tieši Rubensa dzīves laikā. Man tas sķiet nozīmīgi, lai labāk izprastu visu laikmetu un vērtības 17. gadsimtā. Nīderlandes mākslai 16. gadsimts bija pārejas periods. Pēc spilgti reālistiskām un reizē nacionālām formām, kādas izpaudās tādu meistaru kā Lukasa van Leidena un Pītera Breihela, vecākā – tā saucamā Zemnieku Breihela daiļrade, sekoja posms, kur jaušama stipra Itālijas mākslas ietekme. Tas ir laiks, kad galīgi tiek pārvarēts viduslaiku baznīcas stils un tiesības iegūst jauni glezniecības žanri: vēsturiskais, alegoriskais, mitoloģiskais žanrs, sadzīves tēlojumi, ainava. Uz Flandrijas mākslu ļoti spēcīgu iespaidu atstāja Itālijā 16. gadsimta otrajā pusē valdošā tā dēvētā manierisma virziena vēsā virtuozitāte. Līdz ar to tajā iespiežas arī citi virzieni, it īpaši Boloņas skolas akadēmisms, tāpat arī Karavadžo mākslas vitālā realistiskā straume. Flandrijas māksla apgūst itāliešu sasniegumus formas jomā un līdz ar to rada stingru pamatu savam jaunajam uzplaukumam. Tomēr šis uzplaukums zināmā mērā balstās uz nacionālo reālistisko tradīciju radošu izmantošanu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants