Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.10.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Manas atrastās vērtības dažādos literārajos darbos', 1.
  • Konspekts 'Manas atrastās vērtības dažādos literārajos darbos', 2.
  • Konspekts 'Manas atrastās vērtības dažādos literārajos darbos', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Dzidra Rinkule – Zemzare „Ežapuķe”
No šīs pasakas var mācīties to, ka nevajag pret otru būt ļaunam un smieties, jo pēc tam to var ļoti nožēlot. Nevajag par otru smieties, jo visi nevar būt vienādi. Mēs katrs esam atšķirīgs.

Kārlis Skalbe „Kaķīša dzirnavas”
Šī pasaka rosina padomāt par to, ka nav labi otram darīt pāri. ‘Var mācīties priecāties par to, kas mums dzīvē ir dots. Pasaka runā par piedošanu, nevēlēšanos atdarīt ļaunu (kad kaķēns nevēlējās atdarīt ļaunu saviem pāri darītājiem).
Rosina padomāt par to kā vajadzētu izturēties pret dzīvniekiem, ka nevar tiem darīt pāri, jo arī viņiem sāp. Stāsts liek aizdomāties par to kādēļ neatdarīt ar labu visiem kas Tev darījuši labu.

Rūdolfs Blaumanis „Velniņi”
No šī stāsta bērniem varam mācīt to, ka nedrīkst darīt pāri nevienai dzīvai būtnei. Likt bērniem aizdomāties par to, ka visiem sāp. Tas bagātina bērniem emocijas.
Bērniem var mācīt to, ka bez atļaujas labāk vieniem nekur neiet, lai vecākiem nav jāsatraucas, lai nav jāskumst (situācijā, kad velniņi izbēga no elles). Pirms kaut ko darīt kārtīgi viss jāapdomā.
Velniņi darīja ļaunu tam saimniekam, bet, nekā nesanāca, pašiem ļaunums nāca atpakaļ, tātad bērniem varam iemācīt to, ka, ja citam dara pāri, tas viss reiz nāk atpakaļ, un ļaunu nevajag vēlēt nevienam ne cilvēkam, ne dzīvnieciņam.


Autora komentārsAtvērt
Atlants