Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.09.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Konspekts 'Sabiedrisko attiecību kampaņas un stratēģijas', 1.
  • Konspekts 'Sabiedrisko attiecību kampaņas un stratēģijas', 2.
  • Konspekts 'Sabiedrisko attiecību kampaņas un stratēģijas', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Komunikācijā eksistē četri Gruninga modeļi, kas saucās: preses publicitātes, sabiedrības informācijas, divvirzienu simetriskais un divvirzienu asimetriskais modelis. Modeļi apraksta vēsturisko attīstību sabiedriskajās attiecībās ASV un daļu no ideālajiem tipiem, kas apraksta tipiskos veidus, kuros mūsdienu sabiedriskās attiecības tiek lietotas.
Dž. Gruniga Sabiedrisko attiecību modeļi:
Publicitātes modelis: jebkādā veidā piesaistīt mediju uzmanību;
Informatīvais modelis: informācijas nodošana;
2 ceļu simetriskais modelis: relatīvu labumu iegūst abas interesentu puses;
2 ceļu asimetriskais modelis: primārās ir savas intereses un to realizācija;
Lai izmērītu 2 virzienu komunikācijas modeļus, nepieciešams:
(simetriskajam modelim) – tikties ar sabiedrības aktīvistiem; risināt konfliktus; palīdzēt organizācijai saprast sabiedrības domu un viedokļus; noteikt kāda ir sabiedrības reakcija pret organizāciju. Vispārēji sakot, simetriskais sabiedrisko attiecību modelis vairāk vērsts uz procesiem, kā uz iznākumiem. …

Atlants