Vērtējums:
Publicēts: 18.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 1.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 2.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 3.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 4.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 5.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 6.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 7.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 8.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 9.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 10.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 11.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 12.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 13.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 14.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 15.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 16.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 17.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 18.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 19.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 20.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 21.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 22.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 23.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 24.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 25.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 26.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 27.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 28.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 29.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 30.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 31.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 32.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 33.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 34.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 35.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 36.
  • Referāts 'Atjautības uzdevumi matemātikā', 37.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Pirmo matemātisko jēdzienu rašanās    5
2.  Renesanses laikmeta matemātika    7
3.  Matemātikas olimpiāžu rašanās    9
3.1.  Ieskats olimpiāžu vēsturē    10
3.2.  Matemātikas olimpiāžu mērķi, uzdevumi un norises kārtība    13
4.  Personības radošuma veidošanās iespējas mācību procesā matemātikā    14
5.  Uzdevumi    16
6.  Atrisinājumi    24
7.  Secinājumi    35
8.  Izmantotā literatūra    36
9.  Anotācija    37
Darba fragmentsAizvērt

Darbā, mācībās, spēlēs, katrā radošā darbībā cilvēkam vajadzīga saprātība, attapība, prasme spriest, viss tas, ko var apzīmēt ar vārdu “atjautība”. Atjautību var audzināt un attīstīt ar sistemātiskiem un pakāpeniskiem vingrinājumiem.
Tāpat kā katra zinātne, matemātika sastāv no
a)Faktiem, kas uzkrāti matemātikas attīstības lgaitā (teorēmām un citiem apgalvojumiem, kuru patiesums konstatējams loģisku spriedumu rezultātā),
b)Faktu vispārinājumiem (matemātikas likumiem un teorijām),
c)Metodoloģijas (spriedumos un aprēķinos lietojamo matemātisko metožu kopuma).
Visi šie elementi ir savstarpēji saistīti un mainās līdz ar matemātikas attīstību. Matemātikas vēstures uzdevums ir izpētīt šo izmaiņu raksturu un tendences katrā konkrētā vēsturiskā periodā, analizēt matemātisko metožu, jēdzienu, ideju un teoriju rašanosun attīstību, noskaidrot matemātikas attīstības īpatnības atsevišķām tautām noteiktos vēsturiskos periodos, atklāt matemātikas daudzveidīgās saites ar citām zinātnēm un praksi, kā arī noskaidrot ievērojamāko matemātiķu ieguldījumu matemātikas attīstībā, analizējot viņu svarīgākos darbus.
Akadēmiķis A.Kolmogorovs visu matemātikas vēsturi iedalīja četros posmos :
1)matemātikas jēdzienu rašanās,
2)elementārā matemātika,
3)mainīgo lielumu matemātika,
4)mūsdienu matemātika.
Šis zinātniski pētnieciskais darbs būs par mūsdienu matemātiku.

Latvijā kopš 1974. gada notiek atklātās matemātikas olimpiādes, kurās var piedalīties jebkurš skolēns bez saskaņošanas ar skolu un bez nepieciešamības piedalīties atlases sacensību sietā. Un nu jau mūsdienās tās ir kļuvušas ļoti populāras. Daudziem jauniešiem patīk rēķināt šādus netipiskus matemātiskus uzdevumus.
Mūsdienu sabiedrībā visaugstāk tiek novērtēta cilvēku spēja domāt. Cilvēki, kas ir spējīgi paskatīties uz visu no mazliet cita skatu punkta un pamatot vajadzīgo, bauda vislielāko atzinību un ir vislabākie speciālisti jebkurā nozarē.
Bet mūsdienās visi ir mazliet pielaidīgi. Reti kurš atceras to, ko iemācījies pirms kāda laiciņa. Kā saka – kas bijis, bijis, un visu aizmirst.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants