Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mācību principu izpausme', 1.
  • Konspekts 'Mācību principu izpausme', 2.
  • Konspekts 'Mācību principu izpausme', 3.
  • Konspekts 'Mācību principu izpausme', 4.
  • Konspekts 'Mācību principu izpausme', 5.
  • Konspekts 'Mācību principu izpausme', 6.
  • Konspekts 'Mācību principu izpausme', 7.
  • Konspekts 'Mācību principu izpausme', 8.
  • Konspekts 'Mācību principu izpausme', 9.
Darba fragmentsAizvērt

MĀCĪBĀM NEPIECIEŠAMIE NOSACĪJUMI
Mācību procesa sekmīgai funkcionēšanai skolā aplūkojamais princips prasa ievērot šādus nosacījumus:
jābūt mācību un audzināšanas darba vajadzībām nodrošinātai skolas materiālajai bāzei;
skolā jābūt normāliem higiēniskiem apstākļiem;
skolā jāvalda labvēlīgiem psiholoģiskiem, estētiskiem un tikumiskiem apstākļiem.
Ja par skolas materiālās bāzes, mācību procesa higiēnisko priekšnoteikumu nodrošināšanu rūpējas galvenokārt skolas vadība, tad morāli psiholoģisko, ētisko un estētisko priekšnoteikumu nodrošināšana mācību procesā ir skolotāja pienākums.

Savukārt Zelmenis ir izdalījis šādus mācību principus:
1. Sociālā mērķtiecība.
2. Izglītības, attīstības un audzināšanas vienotība.
3. Ievirze pašizglītībā.
4. Mācību satura pareizība un piemērotība.
5. Sistemātiskums un pēctecība.
6. Saikne ar praksi.
7. Indukcijas un dedukcijas vienotība.
8. Skolēnu apzinīgums un intelektuālā aktivitāte.
9. Individuālā pieeja kolektīvās mācībās.
10. Pozitīvs emocionālais fons.
Savā darbā es smalkāk apskatīju Žukova mācību principus, nedaudz no Zelmeņa. Izmantoti tika arī izkonspektēti mācību principi no materiāliem ,ko piedāvā laikraksti un žurnāli- (nedaudz.).( Latv. avīze, Diena, Lauku Avīze, Skolotājs.)

Atlants