Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.07.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Sortiments', 1.
  • Referāts 'Sortiments', 2.
  • Referāts 'Sortiments', 3.
  • Referāts 'Sortiments', 4.
  • Referāts 'Sortiments', 5.
  • Referāts 'Sortiments', 6.
  • Referāts 'Sortiments', 7.
  • Referāts 'Sortiments', 8.
  • Referāts 'Sortiments', 9.
  • Referāts 'Sortiments', 10.
  • Referāts 'Sortiments', 11.
  • Referāts 'Sortiments', 12.
  • Referāts 'Sortiments', 13.
  • Referāts 'Sortiments', 14.
Darba fragmentsAizvērt

Sortimenta veidošanas problēmas

Lai piedalītos tirgus attiecībās jebkuram tirgotājam vispirms ir jāizlemj, kurā tirgus daļā jeb segmentā tas vēlas darboties, t.i. jānosaka mērķa tirgus, jo šis ir pats galvenais lēmums; izlēmis par mērķa tirgus izvietojumu un lielumu, un sastādījis tā profilu, uzņēmējs spēj pieņemt pakārtotus, saskanošus lēmumus attiecībā uz savas tirgotavas sortimentu jeb noteikt: ”ko pārdot?”
Pārdošanas vadīšanā sortiments ir tas viss preču kopums, kas tiek piedāvāts tirdzniecības uzņēmumā. Sortimentu raksturo tā plašums un dziļums, kur preču grupu un nosaukumu skaits nosaka sortimenta plašumu, bet preču paveidu skaits – tā dziļumu.
Atkarībā no tirgotāja mērķiem un pieņemtiem mārketinga lēmumiem tirgotājus iedala specializētajos( ar šauru, bet dziļu piedāvāto preču sortimentu – par tiem parasti saka, ka viņi ir atraduši savu nišu tirgū) un plaša profila( ar plašu preču sortimentu).
Tirgotāja preču sortimentam obligāti jāatbilst sava mērķa tirgus patērētāju cerībām. Tieši preču sortiments kļūst par pamatfaktoru konkurences cīņā starp analoga tirdzniecības uzņēmumiem. Tomēr tirgotājam pašam jāizlemj pa sortimenta plašumu un dziļumu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants