Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.05.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Vispārīgās psiholoģijas nozīmīgākie likumi situācijās', 1.
  • Konspekts 'Vispārīgās psiholoģijas nozīmīgākie likumi situācijās', 2.
  • Konspekts 'Vispārīgās psiholoģijas nozīmīgākie likumi situācijās', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Vajadzīgās informācijas atlases un kontroles pār to saglabāšanas funkciju veic uzmanība. Uzmanība cilvēka apziņas koncentrētība un virzība uz ārējās vai iekšējās pasaules atspoguļošanu. Uzmanība ir visu psihisko izziņas procesu pamats.

Piemērs.
Klase ir mācību ekskursijā botāniskajā dārzā. Botāniskā dārzā darbinieks sniedz paskaidrojumus. Bērni klausās runātāju, apskata augus, uz kuriem viņš norāda. Pēkšņi garām aizlido tauriņš. Bērni to pamana, pavada ar skatieniem, jūsmo par tauriņa krāšņumu un botāniskā dārza darbinieka teikto vairs nedzird. Pēkšņi viņš pastiprina balsi un bērni atkal sāk sekot paskaidrojumiem. Stāstījums ir pasauss, un tam ir grūti sekot. Taču apziņa, ka skolotājs par apskatāmo tematu solījās rīkot kontroldarbu, liek bērniem klausīties. Tas prasa zināmu gribas piepūli. Tad botāniskā dārza darbinieks sāk runāt par to, kas bērnus interesē – par kolekcionēšanu, viņi sasprindzināti klausās vairs nemaz nepievēršot uzmanību apkārt notiekošajam.
Bērnam risinot sarežģītu uzdevumu algebrā, savelk pieri krunkās, sarauc uzacis, koncentrē skatu vienā punktā, pie tam citas ķermeņe daļas šajā laikā ir nekustīgas. Izdzirdot pēkšņi skaņu, bērns pārtrauc iesākto darbību un galvu pagriež skaņas virzienā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants