Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.05.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 1.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 2.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 3.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 4.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 5.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 6.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 7.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Savā darbā es gribu apskatīt sadales kanālu funkcijas un veidus, sadales kanālu dalībniekus, preču transportēšanu un uzglabāšanu sadales kanālos, mārketinga komunikāciju sistēmu un reklāmu kā metodi produktu virzīšanai tirgū.
Sadales kanāls ir uzņēmumi, kas izpilda visas funkcijas produktu pārvietošanas, izplatīšanas un virzīšanas procesā no ražotāja līdz patērētājam.
Visi dalībnieki jebkurā sadales kanālā izpilda vienu vai vairākas funkcijas:
o kontaktu dibināšana – sakaru organizēšana un uzturēšana ar potenciālajiem pircējiem, darījumu slēgšana;
o pārrunu organizēšana – pārrunas, lai vienotos par cenām un citiem līgumā paredzētiem noteikumiem ar mērķi nodot īpašumu tiesības uz produktiem;
o pētniecības darbs – informācijas vākšana un apstrāde, kura ir nepieciešama sadales procesa plānošanai un īstenošanai;
o produktu fiziska pārvietošana – organizēt produktu transportēšanu un izvietošanu noliktavās;
o produktu pielāgošana vajadzībām – darbības, kas ir saistītas ar preču ražošanu, montāžu un iesaiņošanu ar mērķi, lai patērētājs to adaptētu, noliktavas saimniecība, kur notiek produktu šķirošana, glabāšana u.c.;
o produktu virzīšana tirgū – reklāmas izstrāde un izplatīšana un citi mārketinga pasākumi;
o finansēšana – meklējumi iegūt un izmantot līdzekļus, lai segtu izdevumus un lai nodrošinātu sadales kanālu sekmīgu darbību;
o riska uzņemšanās – uzņemties risku, lai sadales kanāli labi darbotos.
Sadales kanāla līmenis ir ikviens jebkura veida starpnieks, kas izpilda jebkuru darbu pārvietošanas, izplatīšanas un virzīšanas tirgū procesā.
Nulles līmeņa kanālu veido ražotājs, kurš realizē produktus tieši patērētājam. Pamatā ir zināmi trīs tiešie realizācijas veidi – tirdzniecība preces iznēsājot, preču sūtījumu tirdzniecība, tirdzniecība ražotājiem piederošos veikalos.
Vienlīmeņa kanāls sastāv no viena starpnieka. Patērētāju tirgū šāds starpnieks ir tas tirgotājs, kas pārdod produktus mazumtirdzniecībā.
Divlīmeņu kanālā ir divi starpnieki. Patērētāju tirgos pie tādiem starpniekiem kļūst vairum- un mazumtirgotājs.
Trīslīmeņu kanāls sastāv no trim starpniekiem. Pie jau minētajiem vairum- un mazumtirgotājiem pievienojas sīkie vairumtirgotāji, kuri pērk produktus pie lielajiem vairumtirgotājiem un pārdod tās tālāk nelieliem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kurus lielie vairumtirgotāji parasti neapkalpo.
Pastāv arī ražotājiem daudzu līmeņu kanāli, kas ir samērā reti sastopami, tāpēc jo vairāk līmeņu ir sadales kanāliem, jo mazāk ir iespējams tos kontrolēt, un produktiem ir augstākas cenas. No mārketinga viedokļa sadales kanālus var diferencēt arī atkarībā no biznesa veida, ar kuru nodarbojas starpnieks. Apkopojot visas izpildāmās funkcijas sadales kanālos, var izcelt:
o kanālus, kuri nodrošina produktu fizisko pārvietošanu;
o kanālus, kuri nodrošina īpašuma tiesību nodošanu;
o kanālus, kuri nodrošina produktu virzīšanu tirgū;
o kanālus, kuri nodrošina finanšu pakalpojumus.
Tradicionālais sadales kanāls sastāv no ražotāja, viena vai vairākiem vairumtirgotājiem un no viena vai vairākiem mazumtirgotājiem.

Atlants