Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.05.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Budžeta jēdziens un avoti', 1.
  • Referāts 'Budžeta jēdziens un avoti', 2.
  • Referāts 'Budžeta jēdziens un avoti', 3.
  • Referāts 'Budžeta jēdziens un avoti', 4.
  • Referāts 'Budžeta jēdziens un avoti', 5.
  • Referāts 'Budžeta jēdziens un avoti', 6.
  • Referāts 'Budžeta jēdziens un avoti', 7.
  • Referāts 'Budžeta jēdziens un avoti', 8.
  • Referāts 'Budžeta jēdziens un avoti', 9.
  • Referāts 'Budžeta jēdziens un avoti', 10.
  • Referāts 'Budžeta jēdziens un avoti', 11.
  • Referāts 'Budžeta jēdziens un avoti', 12.
  • Referāts 'Budžeta jēdziens un avoti', 13.
  • Referāts 'Budžeta jēdziens un avoti', 14.
  • Referāts 'Budžeta jēdziens un avoti', 15.
  • Referāts 'Budžeta jēdziens un avoti', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  BUDŽETA JĒDZIENS    4
1.1.  Pamatbudžets    6
1.2.  Speciālais budžets    6
2.  VALSTS BUDŽETS    7
2.1.  Valsts budžeta ieņēmumi    7
2.2.  Valsts budžeta izdevumi    8
2.3.  Valsts budžeta deficīts    9
3.  PAŠVALDĪBU BUDŽETS    10
4.  PAŠVALDĪBU FINANŠU IZLĪDZINĀŠANA    12
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    14
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    16
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI.
Secinājumi.
1. Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas ieviešana ir ļoti nozīmīga iespēja pašvaldībām mēģināt līdzīgi attīstīties, arī tām, kurām finanšu iespējas ir daudz mazākas;
2. Valsts budžets tiek arvien vairāk vērsts par labu politiskajām pozīcijām. Fiskālie lēmumi Latvijā tiek veidoti galvenokārt valdībai pakļauto institūciju līmenī. Tā kā valdības un galveno ministriju vadībā tradicionāli ir koalīcijas partiju pārstāvji, tas liecina, ka valsts budžetam Latvijā raksturīgi politizācijas aspekti. Var apgalvot, ka valsts budžeta process Latvijā tiek pakārtots politiskajiem mērķiem;
3. Pēdējos, gandrīz 10 gadus, Latvijā ir novērots budžeta deficīts, ko ļoti labi pamato pieņemtie konkrēto gadu likumi saistībā ar budžetu;
4. Latvijā noteiktais tiesiskais regulējums pamatā atspoguļo, kādiem vajadzētu būt budžeta iestāžu rezultatīvajiem rādītājiem, kā arī ir pamatota to nozīme valsts budžeta izdevumu mērķtiecīgas izlietošanas kontekstā. Tomēr, izvērtējot rezultātu un rezultatīvo rādītāju sistēmas ieviešanu, jāuzsver, ka joprojām pastāv virkne problēmu, kuras ir jāaktualizē ar mērķi nodrošināt konkrētību valsts budžeta izdevumu veidošanā;
5. Joprojām jau vairākus gadus veicot administratīvi teritoriālo reformu saistībā ar pašvaldībām, to attīstība ir ļoti krasi dažāda saistībā ar pašvaldību finansēm.

Autora komentārsAtvērt
Atlants