Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.10.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 13 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Darba attiecību strīdi un konfliktu risināšana', 1.
  • Referāts 'Darba attiecību strīdi un konfliktu risināšana', 2.
  • Referāts 'Darba attiecību strīdi un konfliktu risināšana', 3.
  • Referāts 'Darba attiecību strīdi un konfliktu risināšana', 4.
  • Referāts 'Darba attiecību strīdi un konfliktu risināšana', 5.
  • Referāts 'Darba attiecību strīdi un konfliktu risināšana', 6.
  • Referāts 'Darba attiecību strīdi un konfliktu risināšana', 7.
  • Referāts 'Darba attiecību strīdi un konfliktu risināšana', 8.
  • Referāts 'Darba attiecību strīdi un konfliktu risināšana', 9.
  • Referāts 'Darba attiecību strīdi un konfliktu risināšana', 10.
  • Referāts 'Darba attiecību strīdi un konfliktu risināšana', 11.
  • Referāts 'Darba attiecību strīdi un konfliktu risināšana', 12.
  • Referāts 'Darba attiecību strīdi un konfliktu risināšana', 13.
Darba fragmentsAizvērt

Konsultēšanās laikā darba devējs un darbinieku pārstāvji izskata visas iespējas, kā izvairīties no darbinieku kolektīvās atlaišanas vai samazināt tai pakļauto darbinieku skaitu un kā mīkstināt šādas atlaišanas sekas, veicot sociālos pasākumus, kas rada iespēju turpmāk nodarbināt vai pārkvalificēt atlaistos darbiniekus (Darba likums, 20.06.2001). Darbinieku skaita samazināšanas gadījumā priekšrocības turpināt darba attiecības ir tiem darbiniekiem, kuriem ir labāki darba rezultāti un augstāka kvalifikācija, nevis tiem, kuriem bijušas ne tika labas attiecības ar iepriekšējo priekšnieci. Kopumā vērtējot, aplūkotajā uzņēmumā netrūkst konfliktsituāciju un nepilnību, raugoties no likuma perspektīvas.
Organizācija ir atvērta sistēma un tās fonu, kas svarīgs konfliktam, veido ārējā vide, politika, ideoloģija, informācijas sistēma, kultūra. Konflikta fons veidojas kā konflikta iemesla sekas. Piemēram, cilvēkiem, darbojoties organizācijā, ir tieksme veidot sociālās dominēšanas hierarhiju, cīnīties par paaugstinājumu karjerā, līdera pozīciju utt. Pārsvarā konfliktus uztver kā avārijas situācijas, kurām nevajadzētu notikt, kaut gan sengrieķu domātājs Heraklīts ir teicis, ka „cīņa (konflikts) ir visu lietu tēvs (radītājs)” (Arodbiedrības ziņas, 2007:4). Tādējādi konfliktiem, kas izgaismo nepilnības, ir pozitīva nozīme jebkuras organizācijas vai uzņēmuma attīstībā, jo konfliktu risināšanas procesā notiek mācīšanās, kas ir viens no būtiskākajiem zināšanu vadības komponentiem, ja vien konfliktu un strīdu risināšana notiek likumiskā veidā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants