Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.03.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 1.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 2.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 3.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 4.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 5.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 6.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 7.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 8.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
  Pieprasījums (demand) tā faktoru raksturojums    3
  Ārpus cenu faktori    5
  Piedāvājums (supply) un tā faktoru raksturojums    6
  Ārpus cenu faktori    7
  Uzdevumi    8
  Literatūras saraksts    9
Darba fragmentsAizvērt

Tie izmaina pašu pieprasījumu, pārvietojot pieprasījumu, pārvietojot pieprasījuma līkni pa labi vai pa kreisi (1. Att.).
Ir 3 ārpus cenu faktori:

1.Patērētāja ienākums – ir svarīgs faktors jebkurā sabiedrībā, jo plaukstošs ekonomikas priekšnoteikums ir pietiekami plašs sabiedrības vidusslānis ar normālu pirktspēju. Ienākumu pieauguma rezultātā palielinās normālu preču pieprasījums, bet samazinās mazvērtīgo preču pieprasījums. Turpretī prestižpreču patēriņš ievērojami pieaugs. Latvijā Īpaši aktuāla patērētāju problēma ir relatīvi zems ienākumu līmenis.

2.Citu preču cenas – šeit runa ir par preču savstarpējā, attiecībām preču lietošanas procesā. Ir preces, kas cita citu savstarpēji aizvieto vai savstarpēji papildina.
a.Preces substitūtas - preces konkurentes, kuras cīnās sava starpā, lai iekarotu patērētāju.
b.Komplementāras preces – savstarpēji saistītas, lietojamas kopā.…

Atlants