Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Organizāciju reputācija un korporatīvā kultūra. Korporācija "Sony"', 1.
  • Konspekts 'Organizāciju reputācija un korporatīvā kultūra. Korporācija "Sony"', 2.
  • Konspekts 'Organizāciju reputācija un korporatīvā kultūra. Korporācija "Sony"', 3.
  • Konspekts 'Organizāciju reputācija un korporatīvā kultūra. Korporācija "Sony"', 4.
  • Konspekts 'Organizāciju reputācija un korporatīvā kultūra. Korporācija "Sony"', 5.
Darba fragmentsAizvērt

1999.gadā miris Akio Morita, leģendārais korporācijas „Sony” dibinātājs. Sešus gadus pirms tam, 1993. gada novembrī, spēlējot tenisu, Morita pēkšņi zaudēja samaņu. Ārsti diagnosticēja asinsizplūdumu smadzenēs un aizliedza viņam strādāt. Morita bija „piesiets” invalīdu krēslam, tomēr pat tas nespēja salauzt viņa dzīvesprieku. Viņš turpināja vadīt uzņēmumu, lai arī nespēja strādāt ar tādu pašu atdevi un spēlēt tenisu, tiesa gan- galda. Tomēr vecums lika par sevi manīt (viņam bija jau 78 gadi). 1999. gada rudenī Morita saslima ar smagas formas pneimoniju un 21. oktobrī mira.
Morita kļuva par leģendu vēl pirms savas nāves. „Sony” dibinātājam bija daudz talantu: viņš bija fiziķis, inženieris, izgudrotājs, biznesmenis, sportists -30 gadu garumā katru rītu, plkst. 7:30 mundrais valdes priekšsēdētājs lieliskā formā ieradās tenisa kortā. Vēl viņš bija aizrāvies ar daivingu, vindsērfingu un ūdens slēpošanu.
Pateicoties Akio Moritas un viņa kompanjona Masaru Ibukas darbībai, uzraksts „Made in Japan” kļuva par sava veida kvalitātes garantiju. Lieliskais menedžeris, Morita, veica milzu darba ieguldījumu, lai Japāna kļūt par sava veida brendu, jeb, kā tagad saka- zīmolu, kurš tiktu atzīts visā pasaulē. Var teikt, ka no ekonomiskā viedokļa visu, kas „ražots Japānā”, var viegli pārdot- sākot ar digitālajiem diktofoniem „Sony” un poartatīvajām videokamerām ar optisko objektīvu līdz pat saldeni- rūgtajam parfīmam „Yohji” un japāņu dizaineru ( Takada Kenzo, Rejs Kavabuko, Isejs Mijake, Jodzi Jamamoto) apģērbiem. Un tas viss lielākoties pateicoties tiem biznesmeņiem, kuri desmit gadu laikā spēja atjaunot sagrauto Japānas ekonomiku,- Akio Morita un Masaru Ibuka („Sony”), Tosio Jue, Konosuke Macusiti („Panasonic”), u.c.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants