Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.09.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Atziņas par kooperatīvo mācīšanos', 1.
  • Konspekts 'Atziņas par kooperatīvo mācīšanos', 2.
  • Konspekts 'Atziņas par kooperatīvo mācīšanos', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Īpašu uzmanību kooperatīvās mācīšanās procesā pievērš vērtēšanai, „grupu darba vērtēšana ir viens no kooperatīvās mācīšanās pamatelementiem”. Vērtēšanu bieži saprot kā atzīmju ielikšanu, taču tas nav vienīgais veids kā novērtēt katra bērna veikumu grupā kopumā un individuāli. „Pedagoģijā izšķir divus vērtēšanas veidus: novērtēšanu un izvērtēšanu”. Novērtēšana ir klasiskā vērtēšana, izmantojot atzīmi, bet izvērtēšana ir vārdiska, aprakstoša vērtēšana. Kā ir novērots, tad „aprakstošais vērtējums vairāk veicina audzēkņa pašvērtējumu, bet tas, savukārt, motivē tālāku pilnveidošanos”.
Varētu rasties jautājums – kā var novērtēt grupas darbu? Kooperatīvajā mācīšanās metodē ir ļoti veiksmīgi izvēlēti dažādi veidi, pēc kuriem noskaidrot katra bērna individuālo veikumu. Viens no veidiem ir konkrētas krāsas rakstāmpiederumi katram grupas loceklim. Tas palīdz grupas darba lapā redzēt, cik daudz ieguldījuma katrs no grupas locekļiem ir devis. Manuprāt, kooperatīvās mācīšanās novērtēšana pedagogam ir ļoti grūts uzdevums, „viņam kooperatīvās mācīšanās procesā nepieciešams pilnveidot šādas prasmes: redzēt, dzirdēt, klausīties, atcerēties, just, nojaust, sadarboties, izprast, uzdot jautājumus, izaicināt, plānot, organizēt, vadīt, piemēroties utt.”.

Atlants