Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.03.2022.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Slēpošana - bremzēšana pusarklā', 1.
  • Konspekts 'Slēpošana - bremzēšana pusarklā', 2.
  • Konspekts 'Slēpošana - bremzēšana pusarklā', 3.
  • Konspekts 'Slēpošana - bremzēšana pusarklā', 4.
  • Konspekts 'Slēpošana - bremzēšana pusarklā', 5.
  • Konspekts 'Slēpošana - bremzēšana pusarklā', 6.
  • Konspekts 'Slēpošana - bremzēšana pusarklā', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Skolotājs izvēlas rotaļas vadītāju ( rotaļas vadītāju var izvēlēties ar papildus uzdevumu, sasaistot to ar kādu citu skolā apgūstamo priekšmetu, piemēram, fiziku, kā veidojas sniegs? ( Sniegpārsliņas kristāli sāk veidoties ap ļoti sīku putekļu daļiņām atmosfērā. Radušies kristāli, brīvi krītot caur mākoņiem un pakāpeniski apsalstot ar tajos esošo mitrumu, veido sniegpārslas. Skolotājs uzklausa atbildes un var papildināt ar interesantu informāciju - mainīgas temperatūras ietekmē, sniegpārslai pārvietojoties mākonī augšup, lejup, brīžam tā apkūst, brīžam no jauna apsalst, tādejādi veidojas daudzveidīgas formas. Balto krāsu rada ledus kristāliņos ieskautais gaiss. Lielākā reģistrētā sniegpārsla fiksēta 38 cm lielā izmērā.)
Kad vadošais izvēlēts, rotaļnieki nostājas pa vietām – vadītājs priekšā rotaļniekiem ar muguru. Pārējie vienā rindā. Vadītājs sauc – kurš lēnāk slēpo, tas tālāk tiek! Rotaļniekiem pa to brīdi jācenšas paslēpot uz priekšu un kontrolējot savu kustību jācenšas nobremzēt pusarklā, kamēr vadītājs nav apgriezies pret viņiem. Tas kurš nepaspēj apstāties, dodas atpakaļ uz startu un sāk no jauna. Uzvarētājs ir tas kurš pirmais nokļūst pie vadītāja. Mainās vietām un sāk rotaļu no sākuma.
Noteikums – bremzēšana tikai pusarklā; nedrīkst traucēt citiem rotaļniekiem.
Varianti – tas kurš nepaspēj nobremzēt mainās ar vadītāju vietām; tas kurš nav paspējis nobremzēt pievienojas vadītājam.

Atlants