Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Izglītības filosofija. Atbildes uz jautājumiem', 1.
  • Konspekts 'Izglītības filosofija. Atbildes uz jautājumiem', 2.
  • Konspekts 'Izglītības filosofija. Atbildes uz jautājumiem', 3.
  • Konspekts 'Izglītības filosofija. Atbildes uz jautājumiem', 4.
  • Konspekts 'Izglītības filosofija. Atbildes uz jautājumiem', 5.
  • Konspekts 'Izglītības filosofija. Atbildes uz jautājumiem', 6.
  • Konspekts 'Izglītības filosofija. Atbildes uz jautājumiem', 7.
Darba fragmentsAizvērt

1. Nosauciet faktorus, kas liecina, ka izglītība un audzināšana uzskatāmas par būtiskām kultūras iezīmēm!
Izglītība – mērķtiecīgi organizēta sabiedrības vēsturiskās pieredzes, kultūrvērtību apgūšanas, pārmantošanas, sistematizētu zināšanu un prasmju apguves, personības īpašību, pārliecību, attieksmju un vērtību veidošanos un veidošanās joma, atbilstoši praktisku darbību kopums un rezultāts.
Audzināšana:
Šaurā nozīmē – pieauguša cilvēka darbība, kuras nolūks ir bērna (jaunieša) attīstības vadīšana vēlamajā virzienā, gādājot, rūpējoties par viņu, mācot, izglītojot, izkopjot, dzīvei vajadzīgās praktiskās iemaņas.
Plašā nozīmē – mērķtiecīgi organizēts cilvēkdarbības process, kas virzīts uz sociālās kultūras pieredzes nodošanu no paaudzes paaudzei, uz jaunās paaudzes vērtīborjentāciju un pašregulācijas veidošanu un garīguma izkopšanu.…

Atlants