Vērtējums:
Publicēts: 19.12.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Audžuvecāki', 1.
  • Eseja 'Audžuvecāki', 2.
  • Eseja 'Audžuvecāki', 3.
  • Eseja 'Audžuvecāki', 4.
  • Eseja 'Audžuvecāki', 5.
  • Eseja 'Audžuvecāki', 6.
  • Eseja 'Audžuvecāki', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Domājot par bērna sodīšanu, un to vai to drīkst darīt arī audžuvecāks, mēs uzskatām, ka vispirms par šo tematu ir jāvienojas visām iesaistītajām pusēm, jāveido noteikumi un jaunajam vecākam ir jāiegūst bērna respekts, taču audžuvecākam aizliegt sodīt-bārt bērnu nebūtu pareizi, jo atņemot šo audzināšanas „instrumentu” , bērna acīs jaunais vecāks nebūs pilnīgs.
Informētība par to, ka ģimenes modeļa maiņa ir saspringts laiks kā vecākiem, tā bērniem, ir novedusi sabiedrību pie atbalsta grupu un organizāciju izveides. Bērnu atbalsta grupas ir pieejamas caur baznīcām, skolām, krīzes centriem, kur bērni var dalīties savās bailēs, dusmās, rūpēs un mācīties sadzīvot un pieņemt jauno situāciju. Šo programmu efektivitātes novērtējumi liecina, ka tās palīdz samazināt stresu un saspringumu un veicināt ģimenes locekļu komunikācijas uzlabošanos.
Arvien biežāk parādās šķirto vecāku kopīga aizbildniecība par bērnu, kas nozīmē, ka abiem vecākiem ir kopīgi pienākumi un tiesības attiecībā uz bērnu. Neviens no vecākiem netiek atgrūsts malā un aizstāts ar audžuvecāku. Audžuvecāks dabīgi iekļaujas ģimenē paralēli abiem vecākiem audzinot bērnu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants