Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.04.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Corporate Culture and Public Relations', 1.
  • Konspekts 'Corporate Culture and Public Relations', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Organizācijas kultūra ir nozīmīga organizācijas sastāvdaļa, kura ietekmē gan sabiedriskās attiecības un to darbu kopumā, gan arī pretēji – sabiedriskās attiecības ietekmē kultūru. Komunikācijas daba ir atkarīga no tā, kādu sabiedrisko attiecību modeli izvēlas organizācijas vadītāji. Sabiedrisko attiecību praktizētājiem ir lielāka ietekme lēmuma pieņemšanas procesā, ja viens vai vairāki no viņiem ir iekļauti organizācijas vadošajā koalīcijā. Korporatīvo kultūru ietekmē vadošās koalīcijas līderi un tie nosaka, kuri no galvenajiem dalībniekiem organizācijā ir pietiekami spēcīgi, lai darbotos vadošajā koalīcijā.
Kultūras jēdzienam tā plašākā nozīmē ir ļoti daudz skaidrojumu, tomēr vairāk vai mazāk ir skaidrs, ka tai ir dažās tendences, piemēram, vērtību sistēma, kopējs veids, kādā mēs domājam, kā arī rīcība. Šī vērtību sistēma galvenokārt tiek realizēta caur simboliem. Organizācijas kultūra tiek uzskatīta par vērtību sistēmu, kura nosaka veidu kādā organizācija darbosies.
Korporatīvajai kultūrai ir vairāki veidi, iedalījumi. Pie pirmā iedalījuma ir divi veidi – a) subjektīvais – darbinieku uzskatu kopums, pieņēmumi b) artefakti, ofisa iekārtojums u.c.

Autora komentārsAtvērt
Atlants