• Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efektivitāte

     

    Referāts19 Tiesības

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.10.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 18 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 1.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 2.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 3.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 4.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 5.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 6.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 7.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 8.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 9.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 10.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 11.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 12.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 13.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 14.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 15.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 16.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 17.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 18.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 19.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 20.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 21.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 22.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 23.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 24.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 25.
  • Referāts 'Brīvo juridisko profesiju rekalmēšanās ierobežojuma regulējums un kontroles efek', 26.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  BRĪVO PROFESIJU SPECIFIKA    4
2.  REKLĀMAS REGULĒJUMA UN KONTROLES NOZĪMĪBA    6
3.  BRĪVO JURIDISKO PROFESIJU REKLĀMAS REGULĒJUMS    8
3.1.  Likumā un iekšējos normatīvajos aktos ietvertais regulējums    8
3.2.  Ētikas kodeksos ietvertais reklāmas regulējums    11
4.  BRĪVO JURIDISKO PROFESIJU REKLĀMAS KONTROLE    14
4.1.  Padome    14
4.2.  Disciplinārlietu komisija un kopsapulce    16
5.  BRĪVO JURIDISKO PROFESIJU REKLĀMAS REGULĒJUMA PĀRKĀPUMI    19
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    21
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    22
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
1. secinājums: reklāmas būtība ir komerciāla rakstura, robeža starp informācijas sniegšanu un klientu piesaistīšanu komerciālos nolūkos ir ļoti šaura. Reklāmas regulējuma un kontroles atstāšana attiecīgo profesiju pārstāvju rokās rada risku, ka šī robeža var tikt pārkāpta.
2. secinājums: reklāmas regulējums ir sadrumstalots – katrai brīvajai juridiskajai profesijai ir savs atsevišķs reklāmas regulējums, kas ir ietverts gan likumā, gan kolēģiju statūtos, gan katrai profesijai saistošajā ētikas kodeksā, bet tiesu izpildītājiem – vel atsevišķā iekšējā normatīvā aktā.
3. secinājums: Brīvās juridiskās profesijas pašas veic uzraudzību un kontroli reklāmas jautājumos. Tas rada risku, ka par izdarīto reklāmas pārkāpumu var netikt ierosināta disciplinārlieta, kā arī pārkāpumu izskatīšanas objektivitāte kļūst apšaubāma.
4. secinājums: Advokātu vidū pastāv augsts konkurences līmenis, kas šīs profesijas pārstāvjos rosina pastiprināti rūpēties par savu ekonomisko stāvokli, kā rezultātā ir paaugstināts risks, ka var tikt veikti dažādi ar reklamāciju saistīti pārkāpumi.
5. secinājums: Latvijas teritorijā tiek konstatēti reklamācijas pārkāpumi brīvo juridisko profesiju sfērā, kas variē sākot no mazākas nozīmes pārkāpumiem, līdz pat būtiska un rupja līmeņa pārkāpumiem.

1. priekšlikums: Līdzīgi kā tas ir zvērinātu notāru un zvērinātu tiesu izpildītāju gadījumā, nodot zvērinātu advokātu reklamēšanos informācijas nolūkam zvērinātu advokātu padomei, kas nepieciešamības gadījumā visiem advokātiem nodrošinātu reklāmu sabiedrības informēšanas nolūkā, kā arī, nepieciešamības gadījumā, saskaņojot ar padomi, pieļautu individuālam advokātam sniegt informatīvo reklāmu par savu praksi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants