Vērtējums:
Publicēts: 13.12.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Vērtēšana skolā', 1.
  • Referāts 'Vērtēšana skolā', 2.
  • Referāts 'Vērtēšana skolā', 3.
  • Referāts 'Vērtēšana skolā', 4.
  • Referāts 'Vērtēšana skolā', 5.
  • Referāts 'Vērtēšana skolā', 6.
  • Referāts 'Vērtēšana skolā', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Autentiskā vērtēšana – vērtēšanas norises un paņēmieni, kas ir tuvi veidam, kādā izglītības sasniegumi izpaudīsies reālās dzīves apstākļos. Vērtē skolēnus darbībā. Piemērs: paplašināti rakstu darbu uzdevumi, nevis atbildes testa veidā.
Kriteriālā vērtēšana – vērtēšana, kurā skolēna sasniegumus salīdzina ar iepriekš noteiktiem kritērijiem. Vērtējums nav atkarīgs no citu skolēnu rezultātiem šajā darbā. Parasti izmanto, lai novērtētu individualizētas mācību programmas, konstatētu skolēnu grūtības, noteiktu kompetenci, izmērītu, ko (nevis cik) skolēns ir iemācījies, kontrolētu pāreju uz nākamo (tēmu, izglītības posmu). Izmanto tad, kad gribam veicināt skolēnu sadarbību, nevis sacensību.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants