Vērtējums:
Publicēts: 19.09.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Uzņēmuma stratēģija un politika. Stratēģiskās vadīšanas process', 1.
  • Konspekts 'Uzņēmuma stratēģija un politika. Stratēģiskās vadīšanas process', 2.
  • Konspekts 'Uzņēmuma stratēģija un politika. Stratēģiskās vadīšanas process', 3.
  • Konspekts 'Uzņēmuma stratēģija un politika. Stratēģiskās vadīšanas process', 4.
  • Konspekts 'Uzņēmuma stratēģija un politika. Stratēģiskās vadīšanas process', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Uzņēmuma darbības plānošana tirgus ekonomikas apstākļos izstrādā vēlamos perspektīvas variantus un atrod ceļus, kā šai perspektīvai visefektīvāk tuvoties.
Plānošana ir cieši saistīta ar uzņēmuma izvirzītajiem mērķiem, savukārt mērķu izvirzīšana ietekmē plānošanu.
Katram plānam ir jābūt īstenojamam, dzīvotspējīgam un elastīgam attiecībā pret iekšējām un ārējām ražošanas un tirgus sistēmas izmaiņām. Plānošana ir pamats daudz un daudzveidīgu ekonomisko, organizatorisko, vadīšanas, sociālo un citu funkciju īstenošanai, kas raksturo mūsdienu ražošanas attīstību.

Stratēģiskās plānošanas termins pirmo reizi parādījās 1965. gadā. Tika izstrādāti dažādi stratēģiskās plānošanas procesa modeļi. Viena no raksturīgām stratēģiskās plānošanas procesa iezīmēm bija tā, ka stratēģijas izstrādāšanā iesaistījās organizāciju augstākie vadītāji un direktoru padomes, kas pirms tam bija tikai izvērtējušas speciālu plānotāju iesniegtos priekšlikumus.
Stratēģiskā plānošana izvēlas un pamato izvirzīto vai tradicionālo uzņēmuma ideāla sasniegšanas līdzekļus, mērķus un uzdevumus. Uzņēmuma stratēģiskie ideāli var būt ekonomiskais pieaugums, cilvēciskā potenciāla nepārtraukta attīstība, izeja pasaules tirgū ar savu produkciju u.c. Stratēģiskā plānošana ir ilgtermiņa.

Autora komentārsAtvērt
Atlants