Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.01.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 20. gs. (1900. - 1999. g.)
2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 1.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 2.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 3.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 4.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 5.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 6.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 7.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 8.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 9.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 10.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 11.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 12.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 13.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 14.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 15.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 16.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 17.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 18.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 19.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozares apraksts', 20.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Vispārīgs apraksts    3
1.1.  Ziedu veikala piedāvātie produkti    5
2.  Konkurences analīze    8
3.  Nozares ekonomisko rādītāju analīze    12
4.  ID analīze    17
  Secinājumi    18
  Informācijas avoti    19
Darba fragmentsAizvērt

Mazumtirdzniecība kā tāda nodrošina iedzīvotājus ar dažādu preču (pārtikas un nepārtikas) sortimentu. Tātad var secināt, šai nozarei ir milzīga loma cilvēku ikdienā. Uzskatāms, ka mazumtirdzniecībai ir bagāta pastāvēšanas vēsture, jo tās aizsākumi ir meklējami senos laikos, sākoties savstarpējām tirdzniecības attiecībām. Par senlaiku tirgus attiecību pastāvēšanu liecina monētas un citas vērtības, kuras atrastas arheoloģiskajos izrakumos dažādās pasaules malās.
Vēlēšanās un interese izpētīt vienu no senākajām pasaules nozarēm, kā arī vēlme uzzināt , kāda ir pašreizējā situācija, un vai ir iespējama jaunas firmas ieiešana šajā tirgū, ir iemesls, kāpēc par darba tematu izvēlējos mazumtirdzniecību. Un tā kā par sava Biznesa plāna tēmu izraudzījos ziedu veikala dibināšana, tad nolēmu, ka būtu vērtīgi izpētīt konkrēti ziedu mazumtirdzniecību. Rezultātā būs jau veiksmīgi izpētīta mazumtirdzniecības vide, attīstības līmenis, konkurence, un galvenie šī darba secinājumi būs iestrādājami mana Biznesa plāna (SIA „Ziedu Namiņš”) daļā, kurš runā par uzņēmējdarbības vidi, nosacījumiem ziedu veikala darbībai, kā arī izstrādāta sadaļa par produkciju un tās analīzi.
Mana nozares apraksta mērķis ir noskaidrot vai uzņēmums, kurš darbosies šajā tautsaimniecības nozarē, spēs sekmīgi darboties Latvijas jau tā pārblīvētajā tirgū. Galvenie pētīšanas paņēmieni, ko izmantošu, būs dažādu datu un rakstu analizēšana un komentēšana. Materiāli pārsvarā iegūti no LR Centrālās Statistikas pārvaldes, statistikas izdevumiem, uzņēmumu interneta mājas lapām, dažādiem informācijas resursu portāliem (www.zl.lv, www.ldiena.lv, www.lv.lv u.c.) , biznesa laikrakstiem un žurnāliem („Latvijas Vēstnesis”, „Latvijas Ekonomists”, „Lauku Biznesa Laikraksts”, „Bilance”), LR ekonomikas ministrijas mājas lapas un bibliotēkā pieejamās literatūras par attiecīgo nozari. Darba izstrādes gaitā centos izpildīt sekojošus uzdevumus:
1.Izveidot nozares un tās produktu aprakstu;
2.Aprakstīt galvenos nozarē darbojošos konkurentus;
3.Izzināt nozares ekonomiskos rādītājus;
4.veikt ID (iespējas un draudi) analīzi…

Atlants