Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Preču politika starptautiskajā tirgū ', 1.
  • Konspekts 'Preču politika starptautiskajā tirgū ', 2.
  • Konspekts 'Preču politika starptautiskajā tirgū ', 3.
  • Konspekts 'Preču politika starptautiskajā tirgū ', 4.
  • Konspekts 'Preču politika starptautiskajā tirgū ', 5.
  • Konspekts 'Preču politika starptautiskajā tirgū ', 6.
  • Konspekts 'Preču politika starptautiskajā tirgū ', 7.
Darba fragmentsAizvērt

1. Preču pozicionēšana starptautiskajā tirgū (priekšrocību nodrošināšana salīdzinājumā ar konkurējošām precēm, preces dzīves cikls un pozicionēšana, preces izcelsmes zems efekts).
Preces pozicionēšana ir vadošais elements veiksmīgam mārketingam jebkurā līmenī. Pozicionēšana tirgū ir uzņēmuma darbība, kas tiek balstīta uz produkta visizteiksmīgāko īpašību izstrādi un labvēlīgāko tēlu veidošanu mērķpirēju uztverē relatīvi pret konkurentu piedāvājumu. Pozīcija tirgū ir stabils produkta īpašību un uzņēmuma tēls pircēja uztverē, salīdzinoši ar konkurentu piedāvājumu. Pircēji ir pārslogoti ar informāciju par visiem produktiem un praktiski nevar katru reizi, pieņemot lēmumu par pirkumu, to novērtēt no jauna. Tāpēc, lai atvieglotu sev lēmumu pieņemšanu par pirkumu, pircēji iedala produktus pēc kategorijām, atkarībā no nodarbinātām pozīcijām tirgū. Pircējiem produktu pozīcija ir attieksmju, iespaidu un sajūtu komplekss, ar kuru tie tirgū uztver noteiktu produktu.1 Pozicionēšana ir revolucionāra ideja, par cik tā ietilpst katrā no pārējām četrām sastāvdaļām. Par pozicionēšanu ir jāsāk domāt no sākuma, bet ne pašās beigās. Pozicionēšana ietekmē kompānijas produktu. Pozicionēšana ietekmē produkta cenu. Pozicionēšana ietekmē produkta izvietojumu tirdzniecības vietās. Pozicionēšana ietekmē produkta virzīšanu. Pozicionēšana nav tieši tas ko uzņēmums dara ar produktu, bet tas, kā spēj ar tās palīdzību ietekmēt pircēju. Tā ir pilnīgi pretēja tradicionālajam mārketingam. Lielākā daļa mārketinga programmu tiek uzsāktas no produkta. Vēlāk produkts tiek novērtēts ar mērķi, lai tas ražotājam nestu labu peļņu. Pēc tam, tiek pieņemts lēmums izvietot produktu konkrētās tirdzniecības vietās. Un beigu beigās, mārketinga menedžeris rod nepieciešamo produkta virzīšanas taktiku. 2
Katras valsts konkurētspējas priekšrocību pamats ir tas, kā valsts pastāvīgi un secīgi var rūpēties par nacionālo ekonomiku un tās efektīvākajām nozarēm. Neatkarīgi no valsts nacionālām īpatnībām, tās vizītkartē svarīgākā loma ir ekonomikas īpatsvaram pasaules saimniecībā, konkurētspējīgu priekšrocību esamība un to attīstības iespējas konkrētajās nozarēs.

Autora komentārsAtvērt
Atlants