Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.02.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Līderības teorētiskie aspekti', 1.
  • Referāts 'Līderības teorētiskie aspekti', 2.
  • Referāts 'Līderības teorētiskie aspekti', 3.
  • Referāts 'Līderības teorētiskie aspekti', 4.
  • Referāts 'Līderības teorētiskie aspekti', 5.
  • Referāts 'Līderības teorētiskie aspekti', 6.
  • Referāts 'Līderības teorētiskie aspekti', 7.
  • Referāts 'Līderības teorētiskie aspekti', 8.
  • Referāts 'Līderības teorētiskie aspekti', 9.
Darba fragmentsAizvērt

SCORES modelis sastāv no sešiem elementiem, kas pēc modeļa autoru domām ir raksturīgi organizācijai, kas darbojas efektīvi (Blanchard et al.,2009,pp.10-12). Tātad apgalvojums ir sekojošs: ja organizācijai ir raksturīgi visi seši zemāk minētie elementi, tas nozīmē, ka šajā organizācijā ir efektīvs līderis. Tie ir tie elementi, kurus efektīvs līderis īsteno savā ikdienas darbā.
S (shared information and open communication) – dalīšanās ar informāciju un atvērta komunikācija. Lai organizācija darbotos efektīvi, tajā ir jābūt labvēlīgam iekšējam klimatam un noteiktam uzticības līmenim. Darba autore uzskata, ka efektīva komunikācija palīdz nodrošināt darbinieku uzticību, kuras rezultātā organizācija darbojas rezultatīvāk.
C (compelling vision) – pārliecinoša vīzija. Darbinieku darba efektivitāte ir augsta tad, kad viņi izprot organizācijas vīziju. Darba autore uzskata, ka līdera uzdevums ir palīdzēt padotajiem saprast organizācijas vīziju un darboties saskaņā ar to. Šāda veida saliedēšanās koncentrē spēkus un palīdz sasniegt noteikto mērķi ātrāk.
O (ongoing learning) – nepārtraukta mācīšanās. Organizācijā, kas darbojas efektīvi, koncentrējas uz pastāvīgi zināšanu gūšanu un atjaunošanu. Būtiska ir gan organizatoriskā mācīšanās, gan individuālā mācīšanās. Darba autore uzskata, ka mūsdienās viena no darbinieka nozīmīgākajām īpašībām ir vēlme un spēja mācīties. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants