-
Preču politika starptautiskajā tirgū
Daudzi lielie uzņēmumi izmanto standartizētas reklāmas, ka vienlīdz labi darbojas gan Bangkokā, gan Budapeštā, un citus standartizētus virzīšanas elementus, pārdodot standartizētas preces. Piemēram, kompānija „Coca-Cola” savam zīmolam „Sprite” izmanto standartizētu pieeju, lai sasniegtu pasaules jaunatni. Arī kompānija „Gillette”, gandrīz visā pasaulē izmanto vienādus mārketinga elementus virzot tirgū standartizētas preces.
Lai arī uzņēmumiem ir izdevīgi izmantot standartizēšanas pieeju zemāku izmaksu dēļ, tomēr standartizācijai ir pārāk daudz mīnusu, lai to pielietotu bieži. Galvenais trūkums ir tas, ka standartizēta produkcija ignorē to, ka nacionālie tirgi ievērojami atšķiras ar kultūru, demogrāfisko un ekonomisko stāvokli ne tikai starp kontinentiem, bet arī tādās valstu apvienībās ka Eiropas Savienība. Rietumeiropā pārdot standartizētu produkciju standartizēti ir ļoti grūti, jo atšķiras valodas, tradīcijas, mūzikas gaume, uzskati, vērtības un dzīvesstils. Ironiski, bet angļiem ir vairāk kopīga ar otrā pasaules malā dzīvojošajiem Austrālijas iedzīvotājiem nekā kaimiņos esošajiem vāciešiem un francūžiem. Piemēram, trīs Baltijas valstis – Igaunija, Latvija un Lietuva – ir visai tālu no vienota tirgus, jo katrā ir sava atšķirīga valoda, valūta un patērētāju ieradumi. …
PREČU POLITIKA STARPTAUTISKAJĀ TIRGŪ. 1) Preces pozicionēšana starptautiskajā tirgū (priekšrocību nodrošināšana salīdzinājumā ar konkurējošajām precēm, preces dzīves cikls un pozicionēšana, preces izcelsmes zemes efekts). 2) Preces standartizācija vai adaptācija, faktori par labu adaptācijai. 3) Zīmoli (brendi), tirdzniecības markas, garantijas, serviss, iepakojums un etiķetes kā preces raksturotājas. 4) “Zaļā” mārketinga (videi draudzīgā mārketinga) stratēģijas preces konkurētspējas palielināšanā. 5) Totālās kvalitātes vadība un ISO 9000 sertifikāta loma preces konkurētspēju palielināšanā. 6) Globālo preču plānošana un attīstīšana ( inovāciju loma, konceptuālie testi, tirgus pārbaude, laika un valsts izvēle jaunās preces izlaidei).