Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 1.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 2.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 3.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 4.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 5.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 6.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 7.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 8.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 9.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 10.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 11.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 12.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 13.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 14.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 15.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 16.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 17.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 18.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 19.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 20.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 21.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 22.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 23.
  • Referāts 'Viesnīcas finanšu rādītāju analīze', 24.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Izmaksu budžeta sastādīšana viesnīcai 2008.gadam    6
1.2.  Atbildes uz jautājumiemu    8
1.3.  Viesnīcas ieņēmumu un izdevumu budžets 2009. gadam    9
2.  Viesnīcas cenu kalkulācija 2009.gadam    16
3.  Peļņas prognoze 2008.gadam    17
3.1.  Peļņas multiplikatora aprēķini viesnīcai 2008.gadam    17
4.  Noslogojuma aprēķini 2008.gadam    19
5.  Optimālā uzcenojuma aprēķins restorānam    20
Darba fragmentsAizvērt

Kursa darba mērķis nostiprināt teorētiskās zināšanas un iegūt praktiskās iemaņas viesnīcu un ēdināšanas uzņēmumu finansu analīzē un plānošanā.
Kursa darba uzdevumi:
1.Sastādīt viesnīcas izmaksu un ieņēmumu budžetu;
2.Analizēt pārskata periodu finansu rādītājus;
3.Veikt cenas kalkulāciju un noteikt optimālo pārdošanas cenu izmitināšanas pakalpojumiem.

Šodienas ekonomiskā krīze un ekonomikas satricinājumi ir izdarījuši lielu spiedienu uz viesmīlības nozari, tāpat kā daudzām citām nozarēm. Tā rezultātā daudzi investīciju projekti ir atcelti vai atlikti, un šajā sektorā ir vērojams strauja pieprasījuma lejupslīde. Lielbritānijas Viesmīlības asociācijas vadītājs Bobs Kotons (Bob Cotton), uzsvēra, ka pašreizējie ekonomiskie apstākļi rada vissliktāko situāciju šai nozarei kopš 20. gs. 90. gadu sākuma. Šajā kontekstā Kopsapulces dalībnieki vienbalsīgi aicināja apstādināt ES likumdevēju aktivitātes, kas ietekmē viesmīlības uzņēmumus, bet turpināt atbalstīt visas apmācības un kvalifikācijas celšanas iniciatīvas šajā sektorā. Tā kā šo nozari 99% apmērā veido mazie un vidējie uzņēmumi un tā nodrošina 9 miljonus darbavietu, ES institūcijām būtu jācenšas veidot labvēlīgu politisko vidu, nevis jāuzliek papildus grūtības.

Latvijas izmitināšanas uzņēmumi būs spiesti būtiski paaugstināt savu pakalpojumu cenas, jo esošajās cenās šo nodokļa palielinājumu nebūs iespējams iekļaut. Pēc aptuvenām aplēsēm izmitināšanas pakalpojumu cenas varētu palielināties vismaz par 15 %. Izmaksas palielinās arī citu pakalpojumu un preču cenu pieaugums. Latvijas tūrisma nozares tuvākā nākotne var kļūt dramatiska:
1)Neatgriezeniski tiks zaudēta Latvijas naktsmītņu konkurētspēja Baltijas un tuvāko Eiropas valstu vidū - Latvijā būs dārgākie izmitināšanas pakalpojumi. Apstāsies veiksmīgi uzsāktais darbs pie Latvijas kā tūrisma galamērķa popularizēšanas. Veidosies situācija, kurā Latvija var kļūt tikai un vienīgi par tranzītvalsti, bet uzņēmēji un līdz ar to arī valsts, zaudēs potenciālos ienākumus no naktsmītņu, izklaides, ēdināšanas u.c. biznesa.
2)Samazināsies Latvijā izmitināto ārvalstu tūristu skaits. Jau pēdējo divu gadu ārvalstu tūristu atsauksmes liecina, ka Latvijas izmitināšanas pakalpojumu cenas nav motivējošas ceļošanai uz Latviju. Arī vietējo tūristu skaits samazināsies, jo jau šobrīd daudzu tūrisma pakalpojumu cena Latvijā ir dārgāka nekā mūsu kaimiņvalstīs.
3)Ar šādiem pasākumiem tiks radīts tikai īstermiņa ieguvums valsts budžetā, tomēr ilgtermiņā samazināsies Latvijas eksporta nozaru konkurētspēja starp reģiona valstīm.
4)Palielināsies risks, ka uzņēmēji izvairīsies no nodokļu nomaksas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants