• Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Pieprasījums, piedāvājums

     

    Konspekts3 Ekonomika

Vērtējums:
Publicēts: 18.11.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Pieprasījums, ', 1.
  • Konspekts 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Pieprasījums, ', 2.
  • Konspekts 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Pieprasījums, ', 3.
  • Konspekts 'Makroekonomika. Mikroekonomika. Cenas un tirgi, tirgus struktūra. Pieprasījums, ', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Ekonomiskās kategorijas ir kādas ekonomiskas paradības vai priekšmeta abstrakts jēdziens. Vispazistamakais ir šo labumu iedalījums divās grupās. Pie pirmās grupas pieder tā saucamie bezmaksas labumi (gaiss udens, saules siltums), kuru lietošana cilvēkam neko nemaksā.
Pie otras grupas pieder tā saucamie saimnieciskie labumi. Tās ir ierobežotā skaitā un tieksme ar to palīdzību maksimāli apmierināt tās vai citas cilvēku vajadzības rada nepieciešamību cilvēkam veikt noteiktas mērķticīgas saimnieciskās darbības.
Ir jāņem vērā, ka šie labumi var būt savstarpēji papildinoši un savstarpēji aizstājamie.
Ekonomiskā kategorija „prece”
Lai kāds labums kļūtu par preci, tam ir jāpiemīt īpasībām:
• jāspej apmierināt kādu cilvēka vajadzību. Tai jābūt derīgai lietai un tai ir jābūt ar noteiktu lietošanas vērtību.
• jābūt cilvēka darba produktam, kuram piemīt ne tikai lietošanas vērtība, bet arī noteiktā vērtība.
• precei piemīt spēja tikt apmainītai notektā proporcijā pret citām precēm. Precei piemīt maiņas vērtība jeb apmainātība.
Prece ir kāds cilvēkam derīgs produkts, kas ir tapis cilvēka darba rezultātā, un kas nonāk pie sava patērētāja ar maiņas akta starpniecību.
Ekonomiskā kategotija „pakalpojumi”

Autora komentārsAtvērt
Atlants