Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Šodienas reklāmā pamatā darbojas tikai trīs psiholoģiskie faktori - bauda, ambīc', 1.
  • Eseja 'Šodienas reklāmā pamatā darbojas tikai trīs psiholoģiskie faktori - bauda, ambīc', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Viena no reklāmas funkcijām ir cilvēku prātu ietekmēšana. Viss, kas reklāmās ir saistīts ar cilvēka pamatvajadzībām, piesaista uzmanību un izraisa interesi.
Bieži vien reklāmās tiek rosināti instinkti, slēpti vai atklāti rotaļājoties ar seksualitāti. Piemēram, reklāmās tiek izmantoti seksuāli pievilcīgi objekti (cilvēki, vide, lietas), tiek izsauktas pozitīvas emocijas. Viegli erotiski stimuli redzami arī reklāmu noformējumos, tiek izmantoti tādi vārdi kā sekss kārdinājums, iekāre, bauda, valdzinājums. Ir vērojamas reklāmas, kurās seksualitāte slēpjas balsī, tās intonācijā, acu skatienā vai kāri pavērtā mutē. Lai produktu veiksmīgi pārdotu, tam ir jābūt pievilcīgam tieši zemapziņas līmenī un šīs pievilcības pamatā ir tieši seksualitāte.
Varu piekrist arī tam, ka cilvēka ambīcijas lielā mērā pamudina viņu pirkt vienu vai otru reklamēto preci. Piemēram, sarunu kartes „Zelta zivtiņa” seriālā tiek ne tikai reklamēta sarunu karte, bet dzīvesveids. Piemēram, reklāmā redzamie jaunieši velkā modernas drēbes, viņi iet uz Akvaparku, kino, nodarbojās ar daudz interesantām lietām. Šis seriāls netieši parādā kādam ir jāizskatās modernam jaunietim, kas viņam jāvelk, ar ko jānodarbojas brīvajā laikā un tml.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants