Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Reklāma, tās attīstība un loma ekonomikā', 1.
  • Konspekts 'Reklāma, tās attīstība un loma ekonomikā', 2.
  • Konspekts 'Reklāma, tās attīstība un loma ekonomikā', 3.
  • Konspekts 'Reklāma, tās attīstība un loma ekonomikā', 4.
  • Konspekts 'Reklāma, tās attīstība un loma ekonomikā', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Ko nozīmē vārds reklāma? Ja mēs meklējam asociācijas latviešu valodas vārdam reklāma, mēs varam atrast saistību ar latīņu valodas vārdu reclamare, kas tulkojumā nozīmē „runāt skaļi”. Šo tulkojumu runāt skaļi tieši mēs varam attiecināt, piemēram, uz skaļajām reklāmas pauzēm televīzijā, kas tiek raidītas filmas starplaikā, bet tikpat labi runāt skaļi nozīme ir tāda, ka vispār tiek apspriests daudzu cilvēku priekšā kāds produkts vai pakalpojums. Savukārt angļu valodas vārds advertising (reklamēšana) ir saistāms ar latīņu valodas vārdu ad vertere, kas nozīmē „vērst domas uz”. Man liekas, ka šajā tulkojumā arī parādās reklāmas būtība, kas liek mums domāt par reklamējamo preci vai pakalpojumu. Tātad mēs varam teikt, ka reklāma ir jebkura ražotāja vai pārdevēja informācijas izplatīšanas pasākumu kopums, vēršoties pie potenciālā patērētāja. Reklāmai ir vairāki uzdevumi:
• pārliecināt vai rosināt cilvēkus patērēt noteiktu produktu vai pakalpojumu;
• popularizēt kādu ideju vai indivīdu, piemēram, labdarības kampaņu;
• tēla uzlabošana u.c.1
Reklāmas darbība var tikt analizēta no dažādu nozaru skatpunktiem, piemēram, ekonomiskā, tehnoloģiskā, kulturoloģiskā. No ekonomikas viedokļa reklāmas darbība ir biznesa veids, jo visdažādākā reklāma tiek pārdota kā jebkura cita prece vai pakalpojums. Reklāmu aģentūru darbība funkcionāli neatšķiras no jebkādas citas mazgāšanas līdzekļu, zāles pļāvēju vai maizes ražotāju darbības. Un tāpat kā citās ražošanas jomās arī reklāmā ir savi izpētes, radošie, produkta ražošanas un realizācijas posmi. 2

Autora komentārsAtvērt
Atlants