Vērtējums:
Publicēts: 04.07.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Autentiskums tūrismā', 1.
  • Eseja 'Autentiskums tūrismā', 2.
  • Eseja 'Autentiskums tūrismā', 3.
  • Eseja 'Autentiskums tūrismā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Viena no atkal atrastajām vērtībām 21. gs. ir autentiskums. Šim jēdzienam ir daudz un dažādas interpretācijas, līdz ar to tas visdažādākajās niansēs tiek izmantots kā mārketinga triks, kā citādības apliecinājums vai vienkārši kā vistuvākā forma nepārbaudāmajai pagātnei.
Manuprāt, autentiskums nozīmē unikalitāti, neatkārtojamību, raksturīgu kaut kam vienam, konkrētam, lietas vietas un procesi, kas izgājuši laika pārbaudi, bet kurus nesastapt nekur citur kā tikai vienā konkrētā vietā vai reģionā. Taču cik cilvēku, tik arī viedokļu, tulkojot no latīņu valodas „authenticus” nozīmē – īsts, neapšaubāms, tādas, kurš saskan ar oriģinālu, kura pamatā ir pirmavots. Tikmēr dažādi zinātnieki šo jēdzienu interpretē šādi: „Autentiskums ir radniecība ar aptverošo kultūru un sajūtu no tās īpašajām iezīmēm, kuras ir saglabājušās caur teritoriālo dalīšanu”, tā autentiskumu definē Huqhes, savukārt Kelners uzskata, ka „autentiskums ir kvalitāte, lai arī kas netiktu piedāvāts vai izstādīts, tas tiek balstīts uz „īstu pieredzi””. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants